home sweet home

2007-08-26 @ 10:54:36
Då var man hemma igen och det är sååå skönt. Otroligt skönt att komma hem till städat och fint hem, får väl se hur länge jag lyckas hålla det så här. Varför kan man inte få en släng av pedanteri?
Första natten i egna sängen, med egna kuddarna var himmelriket jag sov så himla skönt och läänge (vilket inte skedde under hela tiden i Vadstena)



Fredag/lördagen tillbringades på kryssning med syrran. Cinderella med buffé, lite alkohol, massa dans och avslutades med spa-behandling.
Det var helt underbart att bli ompysslad i 90 minuter, först skrubb/pealing på hela kroppen, en liten dusch, sen blötas upp i ett bad för att sen ligga på en brits och bli masserad med varma stenar, låter kanske lite knäppt men det är såå himla skönt och man blir avslappnad och hänger på den där britsen som en våt disktrasa på slutet.
Handlade sprit till alla andra, whiskey till x:et, vin till mamma och rom till pappa, till mig själv köpte jag godis och cigg =)

Just ja anledningen till att jag köpte sprit till mor och far var att de gjorde en utryckning som hette duga i fredags. Viking Linebussen gick från Vadstena 10.50 och Jenny med syster klev glada i hågen på och började sin färd. 
Precis då bussen kör in i Motala kommer Jenny på att hennes nya fina tröja som hon planerat att ha på sig på kvällen låg kvar i torktumlaren i Vadstena...
PANIK.....
Ringer mamma och undrar var de är, självklart är även de i Motala för att handla lite mat, får dom att slänga sig in i bilen, åka till Vadstena, hämta tröjan och sen gasa järnet mot Linköping för att möta upp bussen där. Som tur var så kände jag ju faktiskt busschauffören ( någon gång runt 1984-85  skulle jag och bästa kompisen Anna tälta en helg, men hennes lillebror med kompisar, inklusive denna busschaufför, tyckte det var kul att hela tiden dra upp tältpinnarna då vi var i tältet, så de fick visst lite stryk av oss..) och han var snäll nog att vänta de extraminutrarna, 5 minuter totalt, som behövdes i Linköping för att mor och far skulle hinna fram och att jag skulle få min tröja.
Som tack för deras ypperliga insats så fick de sprit.. =)



Har under tiden jag var borta äntligen fått info från nya jobbet.. =)
Så nu har jag mitt schema för hela hösten, kommer kännas konstigt att huvuddelen jobba måndag-fredag 8-16 och vara ledig VARJE helg =)
Himla kul ska det bli i alla fall, fast jag undrar vem som döpt ett datasystem till pingpong?? och vad är det tänkt att man ska göra i det systemet?? Låter som om det vore tidsfördrivet när man inte har mycket att göra, fast det borde väl inte vara det första man får lära sig och Pingpong ingår i första datadagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0