Inredningsplanering..

2007-08-05 @ 23:43:50
ok var ett tag sen jag skrev något men jag har enbart jobbat och jobbat.. All work and no play.. =(

fast nedräkningen är den stora delen just nu..

5 arbetspass till semestern (så här dags nästa vecka har jag semester tjohooooo)
8 arbetspass kvar på SOS... =)

känns himla bra och nu har vi börjat planera avskedspartyt.. supa skallen i bitar den sista augusti.. hinner jag nyktra till lagom till måndagen sen, det blir perfekt det.

Nästa vecka har jag som sagt semester, vilket börjar med att pärona kommer upp för nu har jag bestämt mig. Badkaret åker ut!

Varför ska jag ha kvar ett kar som jag enbart står i? Jag har badat 2 ggr sen jag flyttade hit och stå och vingla i det där badkaret kommer bara sluta med en olycka istället. (jag vet att man kan skruva på fötterna men av någon outgrundlig anledning så hjälper det enbart för stunden) Så nu har jag planerat in ett IKEA besök också för att införskaffa en hylla att ha i badrummet för diverse flaskor mm (jag är en tjej jag har MÅNGA flaskor)
Sen ska jag även skaffa mig nytt duschmunstycke med massage... mmmmm ;) det kommer bli najs..
Ska försöka hitta klisterlappar som passar på kakelplattorna också så att jag kan täcka över den hemskt rosa randen som går ett varv runt i badrummet. Vad tänkte människan på som valde färgerna till den här lägenheten?

Alla väggar är vita, förutom sovrummet som är ljusbeige, hall/kök/sovrum har beige plastmatta, vardagsrummet har ljust parkettgolv. Badrummet har ROSA golv och vitt kakel förutom den rosa randen *ryser* i köket har de även i det vita kaklet ovanför diskbänken klämt in en persikofärgad rand... WHY??

Nä det ska det bli ändring på.. i köket har jag bestämt mig för att hitta antingen vita eller gröna klisterlappar för kakelranden sen på väggarna ska jag måla schabloner i ljust grönt ska bara hitta en passande schablon.
I badrummet blir det nog vita klisterlappar, det kan tänkas bli blå/turkos också om jag hittar något snyggt men vad jag ska göra med den gräsliga mattan i badrummet det vet i tusan. Har du några tips så släng över dom pronto..

I sovrummet vill jag ha lite mer murrigt.. =) ska se om jag kan hitta en snygg tapet att ha bakom sänggaveln, den ska ha lite mönster och vara rätt mörk, typ vinröd (hmm fransk bordell någon?? hehe) fast inga speglar i taket för jisses vad man skulle bli skrämd om man vaknade upp och såg sig själv det första man gjorde på morgonen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0