Solo

2007-08-18 @ 09:45:05
Då var man solo i Vadstena.
Morsan o farsan begav sig just av nedåt Skånetrakten för att hälsa på släkt och lämnade mig hemma här för att vara hundvakt åt Xpo.
Ett extremt tungt jobb då han är gammal och trött och klarar inte av mer än en lite längre promenad/dag utan nöjer sig annars med att ligga i trädgården och kolla in grannarna, eller som nu ligga i soffan här och snarka så det dånar. Hmm eller det sjunger lite i fjädrarna i själva madrassen..
Han drömmer även för benen sprattlar så man skulle kunna tro att han var ute och sprang järnet.. hehe


Nu har jag i alla fall några dagars ensamhet (eller tja, syrran med familj finns ju 200 m längre bort och jag har lovat dom att de ska få njuta av mitt sällskap ikväll) vilket känns rätt skönt faktiskt och bil har jag ju också så jag kan åka dit jag vill och när jag vill.
Jag hade dock hoppats på lite solsken, för hur ska jag annars kunna använda solskyddskrämen och bikinin jag tog med mig? Kan ju i och för sig använda det ändå men det förtar liksom lite av effekten om det det är molningt och regnar.
På måndag kväll får jag sällskap i alla fall då x:et ska komma ned, han och pappsen kommer ju bra överens (de pratar ju tåg, motorer, bilar och sånt som en annan trycker på "mute"knappen åt)  sen gillar ju x:et Xpo och vise versa, himla kul det var när vi var ihop och kom hit på besök.. Xpo blev överlycklig och kom rusande mot oss sen FÖRBI mig och till x:et, jag var inte vatten värd då x:et var med, på sin höjd kom Xpo förbi 10 minuter senare då han hälsat klart på x:et och jag som alltid varit Xpos favorit innan *snyft*

Nåja vi ska i alla fall testa lite minigolf, de har ju byggt ny minigolfbana här i stan då de tagit med byggnader från stan i själva banan.. Så i en bana så finns ett litet mini-Mårten Skinnares hus, man ska tydligen slå in bollen på framsidan sen ska det trilla ut på baksidan av huset, genom dassöppningen..
(För er som aldrig sett Mårten Skinnares hus så är det ett hus från typ 1500-talet med ett inomhus dass på våning två, där dasset hänger utanför som en liten balkong/utbyggnad och där man sket rakt ned (ca 4m) i vattnet som på den tiden tydligen gick upp till husknuten.)
Sen ska tydligen slottet också finnas med där också, har inte kikat närmare än men i veckan som kommer nu lär det bli utmaning av stora mått med hela familjen samt x:et. Sen på onsdag är det ju "Nostalgiafton" här i stan igen, med rockabilly-liveband, gamla fina bilar och om vädret är bättre än i onsdags så hoppas ju jag på massa motorcyklar *dregel* brukar finnas väldans många fina exemplar att titta på då.

Nä nu har jag lekt turistinformatör nog för idag.. =)

sen är jag kaffesugen igen.. (jag var faktiskt uppe klockan 7 i morse.. ve o fasa)


jaja ok lite nikotinsugen också då....

Kommentarer
Postat av: Katja

Lite nikotinsugen??
Årets understatement!! Jag dödar nån om jag inte får en cigg snart känns det som!
Herrejeeesus att man kan vara så jävla röksugen efter 11 månader.....blääääää
Men kul att du har det bra i alla fall gumman. Puss

2007-08-18 @ 18:56:05
Postat av: Nina-Pina

Är det hojjarna eller de som sitter på som du ska spana in och dregla över??????? *ler*

2007-08-18 @ 22:56:16
URL: http://kermit100.blogg.se
Postat av: Jenny

ähm ja du Nina.. jag är ju singel så får jag inte dregla över båda?? hehe

2007-08-19 @ 19:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0