Tandläkaren...

2007-08-15 @ 22:55:34
Ja då var man en tand fattigare, samt fattigare i plånboken också..

Ringde i morse till folktandvården i Vadstena i hopp att få en tid så snart som möjligt (i min tanke helst denna veckan) men blev så snopen då jag fick en tid redan på eftermiddagen.
Glad i hågen (nåja...) åkte jag dit, fick sitta och glo i väntrummet i tio minuter extra innan jag väl fick komma in.
Tandläkaren tittade och sa att min visdomstand växer ut mot kinden och därför har det spänt och jag har fått ett sår på kinden.

-Tanden måste bort..

jaja ok då, sa jag högt medans hjärnan rusade vidare i full fräs. Sprutor..... Nålar... Smärta..... Knakande.... IIIIIIIIH

10 sekunder senare så stack han mig med sprutan (och hör o häpna första sticket kände jag inte, tror kinden var bedövad av tandgnuggandet eller nått) men sen stack han i gommen och DET kändes.. Men ändå inte så illa som det känts i min skalle en liten stund innan. Sen tog de en röntgenbild och sen var det att vänta på att bedövnigen skulle sätta in.
5 minuter senare så kände jag inte längre halva gommen samt tandköttet på vänster sida, men för första gången slapp jag att hela/halva läppen domnade bort, vilket den alltid gjort vid bedövning i munnen innan.
Sen skulle han in med en "mejsel" och trycka till lite, sagt o gjort, knak knak sa det men det var överkomligt för jag kände inte ett skit..

Sen kom han med TÅNGEN.... och greppade tanden och lyfte ur den ur munnen..
För att sedan klämma dig en liten kompress. -Stäng munnen, sa tandläkaren..

ähm va? Är d klart?? säger jag (dock inte lika tydligt då jag samtidigt bet ihop om en kompress)
japp, sa tandläkare och sa att jag skulle sitta still i någon minut innan jag fick gå..

Allt som allt tog det hela 15 minuter!!! och för det betalade Jenny över 800 kronor..

Jag funderar nu starkt på att bli tandläkare för jäklar vilken lön de måste få.. 800 kronor för 15 minuters arbete (och under de 15 minutrarna tillbringade han ca 10 med journalföring av tidigare patienter......)

Kommentarer
Postat av: Agipman

Blir nog hellre jurist. Så slipper man gräva i andras munnar.
Vi var ju tvungna att anlita en jurist när jag och X:et gjorde upp våran bodelning. Eftersom vi var överens om allt tog det totalt bara 20-25 minuter att ordna allt... till den fasta taxan på 3000kr.
Cheezuz.

2007-08-16 @ 09:04:06
URL: http://hem.bredband.net/agipman
Postat av: Katja

Usch, personligen tycker jag tandläkaren låter värre än kejsarsnitt *s*
Modigt gjort tycker jag. Fick du nåt klistermärke?
Hehe kram kram

2007-08-16 @ 12:58:15
Postat av: Jenny

nej tyvärr jag fick inte något klistermärke. :(
elak tandläkare...
(fick man inte bokmärken förr???)

2007-08-17 @ 00:40:44
Postat av: Nina

Jo när vi var små så fick man minnsan inga så lyxiga grejjer som klistermärken, då fick vi nöja oss med bokmärken, annat är det med barnen idag......

2007-08-18 @ 22:59:05
Postat av: katja

Menar ju bokmärke förstås. Hjärnan försvann när jag var gravid hmm..

2007-08-19 @ 01:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0