Aldrig får man bli glad...

2007-07-23 @ 16:10:39
Grrr

Fick mitt lönebesked idag och det var då inte kul...
I vanliga fall när man är sjuk så dras det på lön nästkommande månad t ex du är sjuk i maj, du får din månadslön för maj + OB för april, i juni sen får du månadslönen för juni + OB och minus dina sjukdagar.
Men så är det tydligen inte när du blivit sjukskriven med sjukintyg. Då drar de ALLT på en och samma lön, dvs jag kommer få månadslönen för juli + OB för juni minus sjukdagarna i juni SAMT juli... *chock* och eftersom det var fler dagar än vad man får från arbetsgivaren så har de dragit över 8000 kronor i sjukavdrag, varav en del i och för sig kommer att komma från Försäkringskassan, men vi vet ju alla hur snabbt de jobbar.. Enligt lönespecen hade jag även en frånvaro i juni månad på 136 timmar, vilket är mer än jag  skulle jobbat..  Helt sjukt..

När jag ringde HK (huvudkontoret) för att kolla varför de gjort så får jag till svar att så är det bara...
Varpå jag undrade att om jag hade varit sjukskriven två månader till vad hade hänt då? Jo då hade jag fått ett lönebesked med MINUS på..
En jäkla tur att jag blev frisk tidigare och började jobba redan förra veckan än att gå hemma till 31/7 som sjukskrivningen egentligen var till..

Hade jag inte fått extra pengar för att jag varit "coach" för ny medarbetare hade jag inte kunnat betala mina räkningar den här månaden, semester känns just nu som skit för vad fan ska jag kunna hitta på utan pengar???
Jag hade ju stora planer på att hälsa på Katja nere på Madeira, men det känns avlägset nu (jag är hemskt ledsen och besviken, hoppas du förlåter mig att jag inte kommer Katja?)

Jävla pissdag.... :(

Kommentarer
Postat av: Katja

Förlåta? För att du var så jävla dum och gick och blev sjuk? Näe, såna grova övertramp vete fan om man kan förlåta...måste tänka på saken ;-) Puss

2007-07-23 @ 18:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0