Lugn tisdag och vad hände i helgen..

2007-07-10 @ 16:15:42

Var några dagar sen jag skrev något, men sen har jag ju då inte varit hemma så hemskt mycket.

I fredags körde jag ned till Vadstena (bilen gick väääldans bra och enda poliser som syntes åkte åt andra hållet..) Passade på att under kvällen umgås lite med syrran och syskonbarn (jisses vad de växer) vilket var himla trevligt, sen var det att sova lite på natten i en hemskans smal säng så jag fick skrapsår på knät efter att ha dragit det i väggen vid flertalet tillfällen..

Vaknade ganska vettigt på lördagen, käkade lite frukost och sen bar det iväg igen, denna gång till Stjärnhov, morsan bredvid och pappsen i baksätet (han harklade sig en hel del då han hade fri sikt över hastighetsmätaren men men)
Resan gick jättebra, förutom att Jenny blev akut kissnödig ca 1 mil söder om Nyköpingsbro. När det var ca 4-5 km kvar så var det bara att stampa gasen i botten eller att invänta vätan i sätet som gällde.. Jag stampade med andra ord gasen i botten och hoppades att ingen polis skulle stoppa mig, för då hade de nog haft kul när de sett mig rusa ned i diket, dra ned byxorna och skvala en stund innan jag hade kunnat trolla fram körkortet.. =)

I vilket fall som helst så gick det bra, bredställ in på parkeringen, hoppa ut och rusa in på muggen.. *aaaaaaaaah*
Nästa gång ska jag inte dricka 3 koppar kaffe på morgonen innan jag ska ut o köra bil.

Väl framme i Stjärnhov så sken solen i ca 15 minuter, lagom för att vi tänkte ta lite kaffe i trädgården, men så fort vi dukat ut så började det skvätta, så det var bara att ta med allt in igen. Sen regnade det i stort sett heeeela tiden. X:et skulle ju fixat med bilen, men allt han hann med var att polera huven, resten får vänta till nästa helg. Men vi hann spela lite kort i alla fall.. =) Då man enbart kunde vara inomhus så var ju aktiviteterna lite begränsade, men lite kortspel som sagt samt även så byttes trallen på balkongen i stora huset, den har ju tak så det gick att jobba även om det strilade konstant.

Vad jag inte kan förstå, vilket händer var gång jag är i Stjärnhov, är att var morgon då man vaknar så är jag alltid supernödig.. Det händer aldrig hemma.. Why?? Är det för att hemma behöver man ju bara kliva upp gå ca 4 meter och du är på muggen? I Stjärnhov så är det ju på med alla kläder, nedför trappen, över gården och bort mot uthuset, samt sedan hoppas att ingen jäkel hunnit före till dasset.. Lagen om alltings djävlighet?

Nu är jag i alla fall hemma igen, luuuuugn och rooooo.. =)

Men ser fram emot torsdag för då ska det skrålas, sjungas och headbangas för hela slanten..

METALLICA på stadion...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0