Nattvecka

2007-07-25 @ 20:01:03
Har nattvecka nu.. 4 nätter på rad, i vanliga fall brukar jag inte jobba mer än 3 på rad och försöker alltid lägga mina nattpass så att de är över fredag och lördag. Av någon outgrundlig anledning gjorde jag inte det den här gången då jag lade schema.

Har jobbat 2 nätter nu och det är pisstråkigt.. :(
I och för sig ska man ju vara tacksam för att det inte bråkas och stökas eller att folk inte blir så sjuka att de måste ringa oss, men det resulterar i att vi sitter ett gäng personer och glor på varandra kl 3-4 på natten. Jobbet har även spärrat en hel drös med sidor på nätet som de tydligen tycker är farliga för oss arbetare, att porr och sånt är borttaget kan man förstå, men varför skulle man inte kunna få titta på blocket.se? Många siter som har spel är även de spärrade.
Vilket resulterar i att man istället nästan sitter och somnar i stolen pga tristessen...  Jag undrar vad ledningen föredrar egentligen, sovande operatörer eller vakna som faktiskt tittar på datorerna även om de spelar ett spel..

Nätterna som har varit har varit helt ok ändå men det beror på de jag har jobbat med har varit sociala, roliga och vi har kunnat sitta och tjöta med varandra. Men nu vet jag att det är andra som jag ska jobba med i natt som inte riktigt har samma humor som mig (de är väl inte sjuka nog för det) och inte riktigt kombatibla med mig, så jag fasar för de närmsta 2 nätterna och jag borde inte hoppas på att folk ringer men gör de inte det kommer jag bli en zombie.. :( Nåja nattens DL är ju samma skrot o korn som mig så jag får väl störa henne hela natten istället.. =)

På jobbet har vi även en massagestol som jag i början nyttja rätt ofta, men senaste året har jag kanske totalt använt den vid 5 tillfällen. I natt tänkte jag att eftersom det var sååå lugnt så kunde man ju få lite massage i 20 minuter. Sagt och gjort jag knallade iväg till lilla rummet med stolen, ställer in ryggstöd, nackstöd, fotstöd etc På med headsetet med lugn musik (varför har de vågskvalp?? man blir ju lite lätt nödig efter en stund) och drar igång det valda programmet med avslappnande massage.

Jisses vad den stolen behöver service!!!

För det första kunde jag inte dränka ljudet av stolen som knakade, knirrade och knarrade oavsett hur högt jag höjde ljudet på cd-spelaren. Sen gick den ojämnt så den avslappnande massagen blev inte så hemskt avslappnande när man sitter och gungar som en idiot pga att de två massagehuvudena som ska massera var sin sida av ryggen gick ojämnt.
Efter 5 minuter så gick jag därifrån och hade på köpet fått ont i ryggen.. :(

jaha nähä, dags att ge sig iväg om jag ska hinna införskaffa lite mat innan jobbet..

Kommentarer
Postat av: Apocalypsen

Hm på mitt jobb har endast de heltidsanställda internetaccess. En gång i tiden hade vi fri access, men pga att några misskötte sig så skapades det personliga konton som tar ungefär 6 månader att få loss. Jag har 'jätteroligt' de 12 timmarna per natt jag sitter vid en grind som öppnas ca 5 gånger på hela natten. Mitt enda sällskap är en TV med SVT 1,2 & TV4. Ibland har man snälla kollegor som loggar in en på nätet på sina konton, andra gånger är det tristess och åter tristess.... och måååånga redbulls som går åt för att hålla sig vaken ;)

2007-08-07 @ 13:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0