Wax on - Wax off

2007-07-18 @ 12:32:36
I torsdags var det då äntligen dags för konserten...
Träffade lite folk innan och tog en xider (eller 3) och hemmagjord pastasallad, himla trevligt sällskap, solen sken(åtminstone då och då men det regnade inte en droppe) sen var konserten helt kanon, hade öronproppar men de kom aldrig ur fickan för jag var hellre lite lomhörd än att jag missade en enda ton..

Helt enkelt en kanonkväll =)

I helgen så var jag ute i Stjärnhov med x:et igen, konstigt egentligen hur han har blivit en så god vän egentligen (flera har frågat om vi inte är ihop igen eller kommer bli det, men NOOOO no, kommer inte ske, det tog ju slut av en anledning och det var ju att vi inte passade som par och inte var ett dugg kära i varandra längre) lördagen tillbringade jag i solen, vilket jag lider av nu efteråt då jag brände mig.. =(
Söndagen höll jag mig i skuggan samt hjälpte x:et att "rubba" och vaxa bilen, så förutom röda armar som svider i skinnet så har jag även träningsvärk efter allt "wax on, wax off" men det var kul helg ändå.


Så idag är det tillbaka till jobbet som gäller, ser både fram emot det samt inte.. Ska bli kul att träffa alla igen och samtidigt få göra något (hatar att vara sjuk och tvingad att inget göra) men samtidigt så har senaste veckan då jag faktiskt mått helt ok förutom lite skallevärk ibland varit himla trevlig då jag faktiskt kunnat ge mig ut och göra lite saker, även om jag fortfarande är trött och behöver en siesta ibland.. Men jag drar igång jobbet med en rivstart, 4 kvällar på rad nu, sen ledig söndag och sen 4 nätter på rad.. nåja 4 veckors jobb sen hägrar semestern...
men sen vet man ju hur stämningen på jobbet är numera, dvs inte den bästa pga nya avtalet med SLL, många söker nya jobb och det ska in massa nya sjuksystrar, så det är skönt att man redan har ett nytt jobb som jag verkligen ser fram emot, så jag kan ignorera det mesta av snacket och grinigheten..

Fick papper från försäkringskassan igår som ska fyllas i för min sjukskrivning så att jag får lite pengar också, tydligen har jag inte använt mig av försäkringskassan sedan 1991 och då hade jag en årslön på 117500 *jisses* då hade man det inte fett... Blir ju en bruttolön på ca 9800 sen drogs ju skatt på det.. Kan inte komma på vad jag jobbade med då heller, kan ha varit deltid på ica...
Tur man tjänar lite bättre idag.. =)

Kommentarer
Postat av: Katja

ja, det är ju tur att plånboken är fetare idag. För hur skulle du annars haft råd att komma o hälsa på ;-)
Svärmor har tydligen hittat en billig resa. Ska ta reda på lite mer o se om det är nåt för lilla damen kanske. Kram kram

2007-07-18 @ 14:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0