funderingar

2007-06-17 @ 12:59:24

då var man åter sig själv igen.. tack gode gud..


finns det någon värre än att vara magsjuk egentligen?
hellre en fet jäkla förkylning än en magsjuka så får dig att släppa allt och springa i hopp om att man ska hinna till toan i tid. *ryser*

äsch nu lämnar vi det deprimerade ämnet..
(fast jag gladde tydligen Herr D med mitt tidigare inlägg......alltid roar det någon)

idag är jag ledig, det regnar och är tråkigt ute och därför har jag självklart lovat att jag ska ge mig ut idag, bara för att man allra helst känner för att krypa ned i sängen igen, eller på sin höjd i soffan med en filt och en god bok.

men men man måste väl vara lite social ibland också. så idag barkar det iväg till andra sidan stan (1.5h resa) för att hälsa på x:et.
vi ska kolla på film och snacka skit.. =)
känns skönt att vi faktiskt har lyckats förbli så goda vänner, det tog slut i augusti och det var ju inte direkt det bästa avslut man kunde fått pga vissa omständigheter. men vi löste det och nu är han nog en av mina närmsta vänner (vilket dock inte uppskattats av hans nya pingla, men hon verkar i och för sig inte uppskatta att han har vänner överhuvudtaget, då inte ens hans killkompisar duger..) nåja jag hoppas att han en dag träffar någon som förtjänar han och inte ett litet kontrollfreak.

jag har aldrig förstått det där med att man kan kräva olika saker av sin partner än vad man kräver av sig själv?
hon kan träffa vänner både manliga som kvinnliga, hon kan ut och festa. men var gång han gör det så blir det ett jäkla liv och hon ska skälla, skicka 38 sms (gjorde hon senast han var här o fikade) ringa i tid och otid, för att inte säga alla de gånger hon gör slut... jisses...
sen ställer hon in deras träffar titt som tätt, om han då fixar andra planer blir det ett jäkla liv för tydligen ska han enbart sitta hemma och vänta på att hon ska ändra sig igen....
jag förstår inte hur han står ut?? tidigare försökte jag prata med han om det, men har kommit fram till att det bästa är att jag håller käften, det kommer en dag då han kommer till insikt (fast går det ett halvår till får jag väl banka in insikten i han, får kolla med hans polare agipman också så kanske han hjälper mig, vi verkar ha samma åsikt om den där pinglan)
senaste nytt på den himlen är att hon nu kräver tillbaka sin hemnyckel, enbart för att han träffade en kompis igårkväll.
men sen så blir hon ju sur även om han spelar spel online med mig och agipman och då sitter vi i varsin ände av stan och gör det.. hahahaha
fast hon lär väl ändra sig..
sen hör hon att jag hälsar på..
och då lär hon ändra sig igen..
haha vilket liv hon måste ha..
är ju tur att x:et inte fallit till föga för hennes krav i alla fall, annars skulle vi nog inte kunnat vara vänner längre.


nåja.. dags att skutta in i duschen om jag ska komma iväg någon gång idag. fast jag behöver ju inte föna håret i alla fall, det lär ju vara blött igen innan jag hunnit till tuben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0