Lurad och svåra separationsfrågor..

2007-06-05 @ 12:00:53
Varför kan jag inte släppa taget?
Köpte mig ett par tjusiga inlines för ca 7 år sen.
Snygga häftiga och DYRA...

Tänkte att nu jäklar ska de åkas..
Jag har ju i min ungdom varit rätt bra på vanliga skridskor och spelade faktiskt ishockey ett tag, så inlines borde ju vara en lätt match.
Tror dock att jag blev blåst av försäljaren, som självklart pådyvlade mig ett par snygga, häftiga, DYRA och alldeles för avancerade inlines..
ABEC 5?? Ja jo det är kanon det måste du bara ha...
hmm jo tjena, testade dessa på östgötaslätten, inte en backe, vare sig upp eller ned inom kilometers avstånd.
Hann släppa taget om staketet jag höll mig i och innan jag visste ordet av hade de jäklarna rullat iväg mig 20 meter och sett till att jag gjorde en halv Mollbergare över grannens staket.
(Till stor glädje för grannen som tyckte att jag kunde passa på att dra upp ogräset medans jag ändå låg där och kravlade..)
Dessa inlines testades vid ungefär 6 tillfällen, med samma resultat.. (samt en spricka i revben)
Bromsklossen som sitter bak på ena skon ser idag lika ny ut som när de köptes, av den enkla anledningen att jag alltid hann vurpa, på ett storslaget sätt, innan jag ens hann tänka tanken på att bromsa...

Nu står de så fint i min klädkammare, ser dom var dag när jag hämtar diverse kläder och andra skor. Tittar längtansfullt på dom, men jag vet längst in att jag aldrig mer kommer sätta på mig dom för jag har ju ingen dödslängtan..
De har stått och hånlett mot mig i 6 år, varje år tänker jag att nej nu jäklar åker de ut på blocket/tradera så jag slipper se dom..
Men än idag står de kvar i klädkammaren och hånler...
Varför kan jag inte släppa taget??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0