Ska det vara så svårt???

2007-06-12 @ 14:27:35
Det konstiga är att när man ligger i sängen på kvällen så tänker man att imorgon, då jäklar ska Jenny styra upp sitt liv, nu ska hon sluta röka, hon ska börja träna, hon ska försöka få i sig mat vid rätt tider... Allt låter sååå himla bra när man ligger i sängen och filosoferar innan John Blund kommer.

Dagen därpå... :(

Börjar dagen med kaffe och cigg, tankarna på att faktiskt äta frukost är borta, självklart har även Jenny sovit för länge också.
Lunch? ääh va? hmm kommer på klockan 19 på kvällen att hon faktiskt inte ätit någon mat idag... ALLS.. Börjar undra om det är alla cigg o allt kaffet som dövat eventuella hungerkänslor innan..
(varför säger inte magen ifrån? eller är jag så tjockhudad att kurret inte tar sig utanför späcket??)
Självfallet så blir Jenny då per automatik TOKHUNGRIG och då ska det gå snabbt, lätt och det blir gärna för mycket också medans hon ändå är på gång.
Sängdags, återigen funderar Jenny på hur imorgon, då minsann... Då ska Jenny bli duktig, äta frukost, dra ned på ciggen, mindre kaffe, röra på sig, äta lunch mellanmål samt middag i små normala portioner.
Hmm vänta nu.. rörde jag mig något under dagen?? äähm näe.. :(

Jag är rätt bra på det där med att tänka hur jag ska bli bättre.. men att göra det sen..
Jag är ju fullt medveten om alla fel jag gör, jag är dock inte medveten om dom NÄR jag gör dom, först efteråt.
Min kropp/hjärna går på automatik och det är fel sorts automatiskt program. Hur sjutton fixar man så man ställer in programmet rätt? Finns det Skalmanklockor som kan säga till när jag ska göra saker som att äta? Något som får mig att faktiskt tänka till INNAN jag tänder ciggen, inte som nu "oj, hmm när tände jag ciggen som jag håller i handen? Äh nåja lika bra att röka upp den då den redan är tänd"

Kan man skylla på ätstörningar när man glömmer äta? Det finns ju anorexi, men där har man ju gjort ett medvetet val att inte äta eller att äta allt för lite. Bulimi, då vräker man i sig mat och sen så kräks man.
Vad har då jag??
Senilanorexibulimi? Glömmer äta, vräker sen i mig och glömmer spy????

Ibland blir jag så trött på mig själv, fast hmm innerst inne gillar jag ju mig själv ändå, om man bortser från ovanstående delar...

ååh vänta.. klockan är bara halv tre.. jag kanske ska äta lunch... =)

Edit: rättelse Flunch blir det.. jag har ju inte ätit något idag ännu.. :(

Kommentarer
Postat av: Pucko

Jaa lika bra matvanor som jag har för tillfället. Idag har jag ätit 3? kanelbullar ( kanske så många som 6 ) till frukost. Sen åt jag fiskpinnar, potatis och beasås till middag vid 19. Och till nattmat nu blir det en liten påse chips och eventuellt en kanelbulle till. Nyttigt och bra....Kram gumman. Hör av mig när det är färdigklämt här.

2007-06-12 @ 22:59:00
Postat av: Jenny

haha kan det bero på att vi bott ihop och smittat varandra med dåliga matvanor? fast jag minns våra bakisfrukostar med glädje (tomat, skinka, ägg mmm)
Lycka till nu imorgon gumman jag håller tummarna, kläm ut bebben fort bara.. ;)

2007-06-12 @ 23:07:37
URL: http://veela73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0