Varför ska det ta sån tid...

2007-06-04 @ 12:58:43
Ok innan jul så skickade jag iväg en ansökan om ett nytt jobb, i dåläget var jag faktiskt inte så hemskt intresserad av jobbet jag sökte överhuvud taget, men tänkte mer att jag skulle kolla hur pass attraktiv man var på arbetsmarknaden.

1 februari hörde de av sig och sa att de var intresserade och att jag den 12 februari skulle komma och göra ett test för att se om jag passade för jobbet eller ej.

Sagt och gjort den 12e var jag på plats kl 16,15 för att göra ett 4 timmar långt test, som skulle kolla om jag har minnet i behåll, om jag klarar av flera saker samtidigt samt om jag kan läsa och förstå det jag läser. Det hela var faktiskt himla kul och det kändes bra när jag 5(!!) timmar senare åkte hem.

Två veckor senare ringer de och säger att jo testet gick bra, kan du komma på en intervju? Jamen självklart svarar Jenny, när då? Jo kom den 20 mars..

Den 20 mars var jag åter på plats, denna gång för intervju. Något nervös satte jag mig framför 4 okända personer som skulle bedömma alla mina svar och reaktioner.
Nu gick det riktigt bra för det visade sig att de hade humor och vi "gaggade" mest på kändes det som och jag skrattade en hel del, så när jag glad i hågen traskade därifrån så kändes det återigen riktigt bra och jag tyckte att jag gett ett gott intryck.

Så här långt in i processen börjar jag känna mer o mer att jag vill nog fasen ha det här jobbet, jag kände stor förväntan och hoppades innerligt att jag faktiskt skulle få det. Till detta kan man tillägga att på min nuvarande arbetsplats började det nu att koka lite på grund av en ny upphandling som i stort sett gjorde att mina arbetsuppgifter skulle minska till zipp/zero till hösten om jag skulle stanna kvar..

30 mars ringer de från "nya jobbet" och säger att jag fick jobbet... *tjohooo*
Kan tilläggas att de ringde kl 9 på morgonen mitt i en "jobba-natt-period" så jag var inte direkt vaken..
De sa att vi kommer strax skicka ut papper till dig som bekräftar anställning och du kommer börja den 3 september. Ok det är en stund kvar dit, men man har uppsägningstid, semesterar som måste planeras på nuvarande jobb etc så det blir kanon tänkte jag..

Idag är det den 4 juni, jag har fortfarande inte fått några papper. :(

Jag har ringt och kollat vid 3 tillfällen.
1. Jo men papprena kommer, ta det lugnt. (i mitten av april)

2. oj hmm du säger att du är anställd? ääh vänta lite.. ja jo nu hittade jag dig, vänta vi har missat att göra en slagning på dig, den ska göras först, sen kommer det papper det tar ca 2-3 veckor.  (2maj)

3. Jo nu är det så att vi inte vet när din kurs kommer starta, så därför har du ännu inte fått några papper. (29 maj)

Som tur är så har jag bara 2 månaders uppsägningstid...
Så jag har fortfarande ca 1 månad på mig att säga upp mig, men nu tjatar chefen på nuvarande jobbet om när exakt kommer jag sluta? (ja du jag vet inte...) och om jag kan tänka mig att ändra min semester i augusti 1 vecka framåt/bakåt då det saknas massa folk, helst vill jag flytta den 1 vecka bakåt men om jag börjar den 3 september så funkar inte det för jag får inte avsluta min anställning med semester..

aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Varför ska det ta sån tid???





hmm jag tror jag ringer igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0