Det är mycket nu..

2007-10-05 @ 16:26:47
Då var jobbveckan över för denna gång.

Blev ingen träning idag då min träningspartner gick och blev dålig i natt så hon istället fick sitta på akuten hela natten.. :(
Nåja vi var faktiskt och simmade 40 minuter igår och det var himla skönt..
I helgen blir det Stjärnhov med x:et igen, dags att bränna skräphögen =) får se om vi gör en docka och bränner i år igen.. Lite voodoovarning kanske, men himla kul..

Veckan har gått himla fort och har varit himla rolig, vi har fått svara på skarpa samtal (dock inte akuta samtal) och fått slå i olika register etc. Nu känner jag att det faktiskt sitter rätt bra, ja några av systemen i alla fall, vi har ju inte fått lära oss alla än.. Sen kommer radion också.. Lär väl vara totalt urblåst i skallen sen, kommer ju inte ha kvar plats för vänners namn, min egna adress etc.. Så om jag helt plötsligt slutar att höra av mig är det inte för att jag inte vill prata med er utan för att min hjärna helt sonika har skyfflat in er allra allra längst bak...

Kommentarer
Postat av: Sorken

Min syn på friskvård.

FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?



SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.

_____________________________________



FRÅGA: Är simning bra för figuren?



SVAR: Tja, se på valar

_____________________________________



FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet, stämmer det?



SVAR:
Kasta inte bort dem på träning!! Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

_____________________________________



FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?



SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

______________________________________



FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?



SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det
goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

______________________________________



FRÅGA: Är choklad osund?



SVAR: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa "feel-good"-maten man kan få!!

______________________________________



FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?



SVAR: Rund är en form, så god som någon!

2007-10-09 @ 19:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0