Det är över..

2007-09-01 @ 11:21:18
oh yeah då var min era på SOS över..
Igår var sista dagen, hör och häpna jag jobbade faktiskt hårt igår.. åtminstone fram till lunch.. ;)
Jag tvättade kläder, jag svarade på samtal, jag torktumlade kläder, jag svarade på samtal, sen var jag hos chefen för avslutningssamtal (vilket gick bra och jag prickade av alla punkterna på min lista och några till) sen svarade jag på samtal, vek lite kläder, sen tog jag lunch..
Efter lunchen sen var det väl lite si och så med arbetsmoralen *ser skamsen ut*

Men då var klockan 13 och det var 1.5 timmar kvar till avslutningsfika med tårta så jag svävade runt lite (men jag tog faktiskt några samtal till.. )

Sen var jag så inne i att svara (jaja se inte så överraskade ut) att jag faktiskt höll på att missa att gå ut till mitt egna avslutningsfika i tid..
Skogis höll ett kort avslutningstal bla bla bla..
Sen skulle tydligen jag göra det med..
"-ähm jaha.. jag skickade ett avslutningsmail.. äääh läs det.. ska vi fika nu??"

Varpå alla högg in i tårtorna (en med vaniljkräm, jordgubbar samt hallon och 2 st chokladtårtor som var extremt smarriga och extremt chokladiga så man var igenklibbad i gommen efter 3 tuggor.. men oooh så gott)
Just ja jag fick en blomma också, det vanligaste är att de köpt snittblommor men jag tyckte att jag var smart när jag innan sa till att jag hellre ville ha en krukblomma (för guds skull jag äger inte ens en vas ju...) jag nämnde att jag ville ha något som stod sig länge. Jag hoppades på en suckulent, en sådan som klarar sig utan vatten längre tider då mina fingrar drar mer åt det svarta hållet än gröna. Men jag fick en tjusig sak med massa blommor på (hortensia??) som tydligen kräver mycket vatten.. jaja den lär väl hålla lika länge som snittblommor då med andra ord.. Men tanken var ju god. =)

Fick även avskedspresent från kollegorna (man lägger en slant i ett kuvert hos DL under några veckor innan sista dagen som sedan brukar omvandlas till ett presentkort.)
Nu missade de tydligen det där med att omvandla det hela till ett presenkort, så istället fick jag det trasiga kuvertet med kontanter och lite mynt i istället..
hmm jaja..

Nåja det blev rätt bra sen i alla fall då en kollega som jobbade kvällen kom och hade med sig tjusiga handskar i äkta mocka/skinn som hon sålde till billig peng. Varpå Jenny kunde använda pengarna till att köpa sig ett par fina bruna mockahandskar.. =)
Jenny är ju annars extremt dålig på att ha kontanter med sig.. "-Vad då tar de inte Visakort i godisautomaten??"

Stora besvikelsen igår var dock att ingen... INGEN ville hänga med ut och ta en öl/cider, så Jenny åkte hem ensam istället och glodde på tv..
tjohoooo *med lite lätt sprucken stämma*


Nu längtar jag till måndag
(ja jag vet det är chockerande att se och läsa, men för första gången sen jag skulle börja 1a klass så känner jag så, kan ha haft liknande känsla inför starten på SOS men hmm kan inte minnas det i alla fall)

Kommentarer
Postat av: Katja

Jodå, du kände så inför sos oxå, jag minns :-)
Lycka till nu gumman.

2007-09-01 @ 14:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0