Fredagkväll...

2007-09-09 @ 21:53:39
Ja så åkte jag då polisbil på fredagkvällen, eller åkte och åkte..


Vi tillbringade de första 4 timmarna på stationen pga att de jag skulle åka med tog hand om lite tjafs som inträffade i receptionen, sen blev det rapporter hit, papper dit, ytterligare rapporter samt pm..
Men efter att ha använt en halv hektar skog så fick vi äntligen ut och åka, men vad händer?
Jo ingenting.. *shockad* men alltså.. jag ville ju se massa action(!!) och enda som var lite action var väl fullgubben som inte kunde gå rakt utan var tvungen att ledas och som sedan stretade emot lite i några sekunder.. Sen var vi på g för en rattfylla men den plockade en annan bil innan vi hann..

Påminde lite om när man åkte med ambulansen och tänkte att nu jädrar ska vi åka på trafikolyckor och trauma.. tjena hej du, det var diarrer, yrsel samt fyllon med diarre och yrsel.. Av alla de gånger jag åkte med så åkte vi larm 2 gånger med ambulansen, ena var ett krampanfall (som redan var över när vi kom fram) det andra var en collumfraktur utomhus (i och för sig mitt i sommaren så det hade inte behövt vara prio1 men föraren tyckte att jag kunde få åka lite fort... inget jag rekommenderar om man inte är fastspänd på båren, för man har inte mycket att hålla sig i, jag såg nog kul ut när jag satt i sätet med bälte på, ena handen hänger i ett handtag på väggen, andra handen blåhåller i båren och fötterna har jag satt upp i spjärn mot väggen framför mig och inget såg man..)

Jag har även haft långväga gäst här, som fått den extremt bekväma uppblåsbara madrassen som sängplats under några nätter. (snäll som jag var så jobbade jag ju kväll och lät gästen klara sig på egen hand..)
Men lördagen tillbringade vi på polishunds SM i Södertälje och kollade lite lydnad (jädrar vilken pli de har, mamma dags att börja öva med Xpo lite tror jag..)
På kvällen blev det Skrek Den tredje och jag höll mig från att få värsta hostanfallet hela filmen faktiskt... *impad av mig själv* bara lite småhost då och då..
Idag var det upp tidigt (tänka sig Jenny uppe före klockan 8 en söndag och frivilligt till på köpet) och åter bege sig till Södertälje för att se skydd på polishunds SM, jädrar i min lilla låda.....  Ropar en polishundförare åt mig att jag ska stanna, då lär jag slå på en tvärnit som heter duga för att sedan imitera en marmorstaty, för jag vill inte ha en sådan hund komma rusande mot mig om jag inte fått låna riddardräkt i plåt eller hela jag är inlindad i sånt där material dom gör ärmarna av till att träna hundarna med..

Riktigt intressant att se faktiskt hurdan pli man kan få på en hund..
Ser man tillbaka på de hundar jag varit uppväxt med har väl det där med pli varit lite si och så...
1: Baloo, en rävröd labrador. Han älskade mig massor och jag använde han ofta som huvudkudde, men när jag sa åt han att gå fot så tittade han mest på mig som om jag var galen.. En gång försökte jag bussa Baloo på en kille som var dum, men allt Baloo gjorde var att pinka på deras garageinfart, så det fick räcka som straff tyckte jag och pös hem fort som tusan.. Men han kom när man ropade..
2: Hampe, en svart schabrador (schäfer/labradormix) som kom till familjen vid 3 års ålder, omplaceringshund. Fot existerade inte i hans vokabulär, jag gick som jordfräs efter honom i hamnparken vid ett tillfälle (som syrran gärna påminner mig om än idag) och han hade en förkärlek för pappsens  använda strumpor (den enda i världen som haft det) han har även ätit en hel tub kaviar, alltså tuben men han lämnade den röda korken.. Han har även gett mig ett ärr på fingret då han och jag var oense om vem som skulle äta kattmaten, han eller katten. Jag vann diskussionen (men han gav mig ett tjuvnyp innan han gav upp) Han kom däremot aldrig när man ropade..
3: Xpo, en svart labrador, en hund med on/off-knapp på hjärnan, ser man andra hundar = off. ser man en katt = off. Enda hund jag hittills hört talas om som behövde avslappningsövningar i minst 15 minuter som valp innan han kunde vara med på valpkursen, utan avslappningstunden så betedde han sig som totalt döv hund med svåra hjärnskador. Han älskar ligga i knät och sova så håret står som en strut på en då han snarkar. Han vet inte hur man går i fot mer än 15 meter, men dom 15 metrarna gör han jäkligt bra.. =) Xpo kommer när man ropar, om det man ropar innehåller orden KORV eller GODIS..
(kan hundar vara bokstavshundar?? för i så fall har nog Xpo ADHD)

Alla tre av dessa hundar har jag i alla fall kunnat gosa till tusen med. Xpo lever ju än även om han är till åren kommen nu (jisses vad tiden går tyckte inte det var länge sen jag kånkade runt den där lilla valpen med megamage och filmjölk runt nosen, efter att han somnat med huvudet i maten)

Imorgon är det måndag och dags för min andra vecka som polisanställd.. =)
På agendan imorgon står det datadag.. Det ska bli GW, PingPong och Words mm....

Kommentarer
Postat av: katja

Fy fasen vad jag är avis på ditt jobb. LÅter hur kul som helst juh....bläää
Pussis

2007-09-09 @ 22:31:17
Postat av: Nina

Ditt jobb låter ju inte så dumt. Ja man undrar ju vad man själv ska göra när man blir stor!!!!! Ja det är ju mindre än et halvår kvar nu tills jag ska ut i arbetslivet......
Men vem ska jag ringa nu när jag behöver en ambulans????????

2007-09-10 @ 13:06:52
Postat av: Jenny

Ja du Nina.. =)
Du får helt enkelt se till att hålla dig på fötterna.. *tipsar om tofflor när man kliver ur ett badkar med badolja i*

2007-09-10 @ 16:13:07
URL: http://veela73.blogg.se
Postat av: Jenny

Skrek den tredje???
menade självklart Shrek den tredje.. *led av lätt dyslexi*

2007-09-21 @ 14:12:13
URL: http://veela73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0