Gropen

2007-09-13 @ 20:43:00
Ja så kallas min nya arbetsplats... Gropen..
Ligger dock inte i någon grop och inte heller i underjorden som mitt förra jobb, utan faktiskt högt upp med stor altan med utsikt över taken.. (gissar var Jenny luftar sina nikotinlungor)

Satt med i gropen på tisdagen och onsdagen denna vecka, jag skulle varit i växeln på studiebesök en av dagarna men det blev inställt pga sjukdom. Himla intressant att se och lyssna, faktiskt.
Samtalen som kom in har man hört förut men det var intressant och se vad som händer med dom hos polisen. Sen satt jag och blåstirrade på datasystemen (det är ju inte bara ett fönster man har öppet på skärmarna, snarare 20) i hopp om att jag skulle skaffa mig lite förhandskunskaper men nja, jag får nog vänta med det skulle jag tro för jag skulle nog inte klara av systemen idag ändå, alldeles för många knappar och olika förkortningar jag inte fattar ett dyft av. Inte kunde jag be operatörerna att arbeta i slowmotion heller så jag hann med att se alla kortkommandon och vilka förkortningar etc som användes..
Men det har fått mig att se fram emot att få sitta där själv i alla fall.. Inte ens mina nya kollegor skrämde mig.. =) även om vissa försökte.. ;-)

Idag har det däremot varit en exteremt lååång och seeeeg dag.. Korvstoppning som hette duga av de väldigt upphetsande ämnena som arkivering, diareföring, varför man inte får ha vissa bisysslor etc etc etc.. Sista timmen var ren tortyr, ögonen gick i kors och jag höll på att nicka till flera gånger, till råga på allt drog den näst sista föreläsaren ut på tiden så vi fick ingen riktig fikapaus på eftermiddagen utan enbart 5 minuter att fylla på kaffekoppen och tömma blåsan, när det enligt schemat skulle varit en 20 minuters paus.. =(

Imorgon blir det en likadan dag som idag.. *suck*
Men ämnena imorgon var lite mer upphetsande än arkivering i alla fall..
Nästa vecka blir det PHS, men först är det helg och jag är ledig (har fortfarande inte vant mig vid att vara ledig VARJE helg) och jag ska nog ut på landet.. Blir det regn och rusk, ska det spelas kort och läggas pussel.. =)

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, och det låter roligare och roligare för varje dag :-)

2007-09-13 @ 20:49:56
Postat av: Nina

Så avis på att vara ledig VARJE helg, vill också.
Må gott

2007-09-14 @ 10:29:50
Postat av: Syrran

Ja, nu är det bara att gnugga geniknölen ordentligt. Hoppas att det är nått som är kul.:->

2007-09-15 @ 18:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0