Dejt??

2008-04-23 @ 10:24:55
Igår var jag på dejt.....

För er gamla haggor som inte minns vad det är för något (ja Katja, Ninapina nu när ni sitter med karl och barn så är det väl bäst att jag påminner er lite om svunna dagar..)


Jag blev alltså utbjuden på fika av en som heter Tomas, det bestämdes i helgen och vid den tidpunkten så kändes det rätt och riktigt att ta en fika. Vi beslutade att det hela skulle ske på tisdagen efter att jag slutat jobbet.

På måndagen på jobbet var det en riktigt jäkla jobbig dag, det var dags för uppgradering/uppdatering av STORM det tjusiga men oooh så sega datasystem vi jobbar i, detta innebar att vi körde med reservtelefoni och Manapp. Massor av folk sprang runt i "gropen", tekniker, chefer och massa annat löst folk. Det var tjatter utan dess like, så ni kan tänka er huvudvärken som kom krypande under dagen.

Hade en period under dagen då jag var själaglad, men det höll sig ju inte. Min pålitlige Mentor är ju en sån dära bisittare på polishelikoptern, då han nämnde att han skulle ut och flyga på tisdagen så påpekade självklart jag att "hallå när ska jag få följa med då??"  och glad blev jag då min Mentor tyckte att om det är ok med befälen så haka på¨då!!..
Woohoo!!!! tänkte jag, kollade med "mitt" befäl som sa ok samt med då sittande befäl som också sa ok.. Då tyckte Menotrn att ja men då var allt klart, vi kollar bara lite snabbt med helikopterstation så de inte har något inplanerat som du inte får följa med på. Sagt och gjort jag ringde upp, drog mitt lilla ärende och man kunde sen nästan se hur massa ???? kom farande ur luren tillbaka.. Då visade det sig att nähä, det bidde inget alls på tisdagen, vare sig för mig eller Mentorn, det skulle tydligen även meddelats en vecka innan att tisdagens flygning var inställd, men det var inget som hade meddelats til Mentorn.
Besviken blev jag, troligen min Mentor också som istället för att vara ute och flyga i strålande solsken fick sitta i gropen hela tisdagen.. :(
Behöver jag nämna att det var reservtjosan, ännu segare och än mer skit på tisdagen också??

Nå tillbaka till dejten, jag var väl inte så jäkla sugen på en dejt när tisdagen väl var över på jobbet utan kände att jag nog hellre ville hem och köra huvudet i kudden. Men, iväg for jag och mötte upp Tomas....
Det bidde en fika, han bjöd ;) trevligt trevligt det är ju inte längre något som sker speciellt ofta utan numera är väl regeln att du betalar för ditt och jag för mitt.
Vi satt och tjattrade tills vi blev utkörda av personalen, då tog vi en liten promanad och tjattret fortsatte.

Så om man ska summera dejten? Trevlig, mycket trevlig.. Jag har hittat mig en ny kompis..



gah....

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Gogmorgon, sovit gott? :)
Ha det bra :)

2008-04-23 @ 10:30:35
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Lexie

hoppas du får en bra dag :)

2008-04-23 @ 10:32:49
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Katja

Ja, det lät ju trevligt, alltid kul med nya kompisar ;-)
Hihi, ja numera dejtar jag bara min man. Blir dock inte så ofta när det inte finns några barnvakter direkt. Innebär att vi alltid har förkläde med oss, så det blir rätt snälla dejter här med.
Puss

2008-04-23 @ 23:23:40
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Sanna

Fikadejter är alltid trevliga om sällskapet är det rätta =0)

2008-04-24 @ 12:45:55
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Nina-Pina

Mysigt att dejta i våren...dfet liksom hör till.
Själv har jag bokat in en dejt med min blivande man 31/5!!!!!!! Ja med två barn är planering prio 1.
Puss och kram

2008-04-25 @ 08:14:52
URL: http://kermit100.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0