Blink

2008-08-27 @ 11:26:20
Ja i måndags var jag hos optikern igen för gången innan jag var där så var det datastrul och inget funkade.
I måndags nu skulle jag hämta ut en ny testomgång med linser, då jag råkade kläcka ur mig att jag har liiite besvär med att få in dom.
Optikern tänkte att det här blir nog lätt och sa att ja men då ska vi se hur du gör.

Sagt och gjort, in i ett litet rum där tjejen stod bakom mig och kom med glada tillrop och tips. Tror ni jag fick in dom? nääe självklart inte.

Till slut var även optikern frusterad och sa att hon skulle hjälpa mig att få in dom. Tror ni det gick bra? nääe =)
enligt optikern beror problemet på att jag har rätt tight mellan ögonglob och ögonlock samt att dygnetrunt-linsen är "styv" i kupan (låter som man pratar om något helt annat typ "du mannen, kolla in bruden hon är helt styv i kupan")  vilket gör att luft lätt hamnar under linsen när man för in den och lyckas man inte pressa ut luften med fingret så ploppar linsen ut vid första blinkningen.
Så det var ju både goda och dåliga nyheter, goda i och med att jag fattat att det inte är jag som är urusel på att få in en lins och dåliga iom att jag tydligen inte riktigt är skapt för linser.
Men när jag väl kommer hem från resan så ska jag få testa veckolins instället för månads-dygnet-runt som jag har nu. De ska tydligen bara vara inne i en vecka, men under den veckan slipper jag pill och de ska vara mer lätthanterliga än de jag testar nu.
Historien hos optikern slutar i alla fall med att optikern efter flera försök lyckas få in linserna, så nu sitter de där och kommer inte tas ut förrän jag är hemma i Sverige igen efter resan.
Men det är fasen jobbigt med toriska linser, de har ju en tung "botten" som gör att de ska ligga rätt i ögat, men var gång jag är och kliar på ögat eller böjar mig ned och blinkar samtidigt så vrider de jävlarna på sig och så får man stå och flirta med allt och alla en stund innan de hamnar rätt och jag kan fokusera igen. Gubben på pizzerian häromdagen var säkert jättestolt över att jag stod och blinkade hela tiden åt honom, åtminstone tills tjejen vid kassan frågade om jag hade linser som satt fel.. *s* gubben såg lite putt ut efter det.

och idag är sista arbetspasset innan semestern... yaaaaaay!!!

och S ringde nyss hon hittar inte sitt pass.... YIKES!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0