Fattades bara det...

2008-08-29 @ 11:15:57
är det inte typiskt så säg...


Jag har gått och blivit sjuk precis lagom till semestern.
Vaknade i tisdags med ont i halsen som under dagen utvecklade sig till ont i alla leder samt feber... yaay!!

Har hoppats att det skulle bli bättre av sig själv om jag hällde i mig massa varm te, vilade mycket etc. men icke.
I natt har jag sovit ca 4 timmar, halsen gör skitont och jag kan knappt öppna munnen (bra bantningsmetod om inget annat) nu har jag även ont i ena örat. Åh så härligt, jag som ska flyga på måndag morgon...

Har även haft en extremt frustrerande morgon då jag har försökt att få kontakt med min Vårdcentral.
Man måste ju ringa, det går inte att gå ned dit och få en tid vid receptionen för neeej det vore ju allt för enkelt. Istället ska man ringa och hur man än försöker så hamnar man alltid hos en röst som bräker att man ska lämna sitt telefonnummer och att de ska ringa upp, man får till och med en ungefärlig tid för själva uppringningen.

så imorse kl 08.02 ringde jag, lämnade mitt nr och fick reda på att de skulle ringa upp mig ca kl 08.30.
kl 09.20 ringde jag igen, lämnade mitt nummer IGEN och fick svaret att de skulle ringa upp mig ca kl 10.10

Kockan 10.50 ringer de äntligen och jag har extremt svårt att ens låta hövlig.
När tanten frågar vad som är felet, så säger jag att jag tror jag kanske fått halsfluss för det är så det känns, så får jag svaret att sånt kan jag inte säga. Kan jag väl, jag kan säga vad fan jag vill!!
Jag är ju sk halsflussbarn, hade halsfluss 6-10 ggr/år under min uppväxttid, jag känner igen symptomen samt även smaken i käften, så tycker jag att det känns som halsfluss så säger jag det, oavsett vad tanten tycker. Grrr
Nu har jag iaf fått en tid kl 11.45 så får vi väl se hur lång tid det tar..
jag har ju absolut inget annat jag borde göra än att ligga i sängen och må piss. Sådant som städa, tvätta och packa oooh nej det är jag ju självklart färdig med... *sjunker djupare och djupare i stresskonen*

ynk ynk

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas att du stod på dig så att du fick något mot det. Hade en dust med vårdcentralen i vintras då de var av åsikten att "sådant läker ut på egen hand, hör av dig för tabletter om det inte är borta om en månad" - GRRRR!



KRYA PÅ DIG!!!!

2008-08-30 @ 08:46:02
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Katja

Halsfluss, öroninflammation och inget pass?? Är det verkligen meningen att ni ska åka ;-)



Näe, jag hoppas ni får en trevlig resa. Lycka till, kram kram.

2008-08-31 @ 20:48:27
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Agipman

Haru'nte komme hem från semestern än eller?

:-)

Update update update!

2008-10-09 @ 14:54:48
URL: http://hem.bredband.net/agipman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0