Fortkörningsböter...

2008-08-16 @ 11:47:15
Kan man få böter för att man kör på för fort i livet?

Livet rusar på i 180km/h och det har varit alldeles för mycket att göra, när jag väl varit hemma har datorn varit sista stället jag orkat ta mig till.
I juli har jag hunnit med att jobba extra, gå på maidenkonsert (wunderbaaaaaar) vara ute på landet med x:et, vara hos pärona och fira pappsen födelsedag och dessutom jobbat mina ordinarie pass. Puuuuh....

Enda tråkiga med juli var att vi alltid firar pappa med att gå ut och käka middag hela familjen, vi har ett stamställe i Hästholmen som heter Vätterhästen. Mycket god mat och deras schnitzel är av storlek "dasslock". Varje år har vi till förrätt ätit grön ärtsoppa som varit så gudomligt god att vi alla i smyg sitter och slickar tallriken och servitrisen får i stort sett rycka tallrikarna ur våra händer. I år hade de ingen soppa!!!
W T F!!!
Den har jag längtat efter i ETT helt djävla år och så har de tagit bort den från menyn?? Enligt servitrisen så käkar inte folk soppa på sommaren.. Gaah
I övrigt var middagen lika god som vanligt men nästa år ska jag ringa i förväg och kräva grön ärtsoppa, så d så.

Jag har semester snart.. weeeiiii hehehe eh ehm *host*

Paniken ligger och lurar om hörnet, hur fan ska jag hinna allt innan vi ska åka.
Det är ju nästan 2 veckor kvar tills avresa till alla tjusiga italianos, jag ska hinna städa, packa, shoppa, tvätta och jobba däremellan...
Vi har fortfarande inte en aning om vi måste ta flygbussen kl 4!! på morgonen eller om vi kan få skjuts till Nyköping. Jag har panik vad gäller pengar "gud har jag tillräckligt???"
och när fan ska jag hinna sanera lägenheten? Jag kan ju inte lämna den lite halvdan eftersom mor/far och eventuellt syster m familj tänker låna min lya när jag är borta.
På tal om det *note to self* jag ska hinna möta upp mor/far på vikingterminalen den sista för att lämna över en extranyckel, innan de drar iväg på kryssning.
Jag ska även hinna gå på tatueringsmässan och jag är utbjuden på krogen nästa helg...
Hur sjutton hann det bli mitten av augusti bara så där?
Jag är fast övertygad om att någon jäkel sövde ner mig den sista juli och väckte mig häromdagen. Eller ok kanske inte men jag har jobbat som fan, 31 h övertid mellan 1-8 augusti och då har jag även hunnit jobba 4 ordinarie nattpass under den tiden så när jag inte var på jobbet så sov jag..

Fast i tisdags hann jag göra annat än sova och jobba, kan bero på att jag hade ledig dag i och för sig.. Bio blev det i alla fall, Sussie Nini samt jag såg Mumien =) den var bra, ok inte lika bra som föregångarna men jag skrattade högt flera gånger, synd bara att John Hannah inte fick lika stor plats för han är ju gudomlig.
Förhoppningsvis kan jag klämma in en bio till innan semestern, vill absolut gå och se Mamma mia, Nini har lovat att haka på och Sussie, som redan sett den, vill se den igen. Måndag kanske??

Jag har ju även linser numera och ska på återbesök på måndag för att se hur linserna funkar för mina ögon.
Hmm djävligt bra fråga kan jag säga eftersom jag inte får in fanskapen... !! Jag har toriska dygnet-runt-linser som är meningen att jag ska kunna ha på mig i upp till 30 dagar utan att behöva fippla i/ur.
Låter ju kanon tycker jag som har så svårt att få i linser, min blinkförmåga är allt för välutvecklad, så fort linsen närmar sig ögat så *blink blink* och så får jag leta lins på golvet. När jag väl lyckas få in fanskapet har den vid några tillfällen hamnat dubbelt i ena kanten!!?! bara att ta ut och börja om från början. Jag ser ut som ett blodsprängt bakfylleoffer efter varje försök att få in dom.
För det visade sig att jag kan inte bara poppa in dom nu och ha dom där en månad, neeeej serru man måste vänja ögonen lite i taget, så först i några timmar, sen en dag, sen ett dygn, sen några dygn... *mutter*
På måndag ska optikerna säga vad de tycker men JAG anser nu att mina ögon vant sig, och har de inte gjort det så tough luck you bitches!!  grrr
För snart är det semester och då åker linserna in här hemma sen kommer de inte ut förrän jag är hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Nini

Ja, bio? Mamma Mia? Vad hände?



När är det ni drar till Italien? Jag kanske kan skjutsa om det inte är en vardag... Let me know :)

2008-08-19 @ 21:57:42
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0