God Jul

2008-12-24 @ 22:39:57
så då var min julafton över för i år.

Började dagen med att kliva upp klockan 4!!! Hela området var då svart, eller nja det lös några gatlampor så jag fattade i alla fall att det fanns ström.
Försökte få i mig lite frukost men så dags på morgonen har vara sig jag eller min mage vaknat till liv, så det blev en halv rostad macka och en kopp kaffe. (satt som en smäck i en sur mage)

Hade varit smart nog att kolla in resvägen till jobbet på sl's hemsida igår kväll och fick då reda på att det inte gick några tunnelbanetåg så dags på morgonen, inte så att jag skulle kunna hinna till jobbet i tid i alla fall. Istället skulle jag ta nattbussen som skulle gå 5.33 och det var ju en cirkatid, så för säkerhets skull så knallade jag iväg i goood tid. Jag var framme vid busshållsplatsen redan 5.25.
Efter 2 minuter hade jag en frostad näsa och iskalla fingrar. Efter 5 minuter började mina tår tappa känseln. Efter 10 minuter konstaterade jag att bussen var sen och att jag frös så jag började hacka tänderna. Efter 15 minuter började jag hoppa på stället för att få ned lite blod i benen i hopp om att de inte skulle frysa till isklumpar och började känna mig stressad eftersom jag ville vara i tid på jobbet.  Efter 20 minuter ringde jag jobbet och förvarnade om att det inte såg bra ut för mig och mina chanser att komma i tid till jobbet, befälet hade lite svårt att uppfatta vad jag sa då tänderna hackade så hela huvudet skallrade. Efter 30 minuter kommer bussfan...
Dörrarna öppnas och jag har världens suraste kommentar som bara väntar på att flyga ut ur munnen för att fara fram i 300 km/h och riva ögonen ur bussföraren.... 
Vid förarplatsen sitter en liiiiiten gubbe med stoooort skägg och tomteluva.. Som blinkar!!
Han skickar iväg största leendet jag sett och piper ett glatt: God jul!!
ööhm ja god jul, säger jag och går och sätter mig på en ledig stol.... 

Ibland är man så feg, bara för att gubben var liten, såg skröplig ut och samtidigt så glad så kunde jag bara inte kläcka ur mig min extremt beska och sura kommentar, en kommentar som jag stått och övat till perfektion i skallen under den långa tid som jag väntat, kommentaren var så perfekt att jag skulle varit nöjd i åtminstone en månad om jag bara fått säga den, men näe då, istället kom jag av mig helt och bara gick och satte mig..  Jäkla kyckling man är!

Jag hann till jobbet med 1 minut till godo och då var jag snabbare att byta om än världens snabbaste brandman.. =)

Hade ett hopp om att vi faktiskt skulle få lite käk på jobbet idag, men icke. Tydligen ska man inte äta mat när man jobbar dag, för de bjuder på mat för kvälls och nattarbetarna (åtminstone enligt ryktet) Vad fick vi då? en aladinask stod i receptionen... Sen kom som tur var en samarbetspartner och lämnade in 2 stora korgar med frukt samt maaaaassa godis.. 
Jag hade ändå varit smart nog att ta med mig en macka, men man kan lugnt säga att jag var så satans hungrig när jag väl slutade att jag kunde käkat en häst.
S kom och hämtade mig på jobbet och vi åkte hem till hennes mor i södra delarna av stan. Vi hann dit för att se sista halvan av Kalle och  lagom tills maten var klar. Medans vi dukade så mullrade min mage ungefär lika högt som Vesuvius troligen gjorde sisådär 79 eKr..
Till slut blev det dags för mat, jag tänkte att nuu... NUUUU ska det ätas.. Efter 3 bitar sill, 2 prinskorvar, en bit skinka och 2 ägg så var jag mätt!!  Hallå eller? Jag skulle ju ha jansson, rödkål, köttbullar, lax också, inte sjutton kunde jag redan vara mätt?? Min mage envisades med att säga att den var full och inte ville ha mer. På pin kiv klämde jag ned jansson, 2 köttbullar och en liten bit lax också. Maten satt nu ca 0.5 cm nedanför översta kanten på matstrupen.
Lyckades flytta över till en fåtölj där jag tänkte att här kan jag sitta och jäsa medans S och familjen bytte julklappar, men då visar det sig att S köpt klappar till mig med.. :D fick ett par fiiina duntofflor och 2 blockljus i vinrött.. Kände mig lite usel som bara köpt godis och en blomma till S's mamma som tack för inbjudan, samt en megapåse engelsk konfekt till S som jag vet att hon älskar och en låda Alladin till resten av familjen.. Men men de vart glada ändå och det är ju huvudsaken. Men jag fick inte sitta i ro och meditera ned maten i kroppen, kändes fortfarande som om maten bubblade lätt i öronen.
Sen visade sig att efter julklappsutdelning så skulle man äta godis, dricka kaffe och äta fruktsallad med glass.. Gaaah
Lyckades undvika fruktsalladen och bad om lite lite glass enbart. Fick hela skålen full med glass och som den artiga person man är så äter man ju upp det man fått.
Jag tog en taxi hem sen, tanken på att gå var så jobbig att jag mådde illa av bara tanken på att röra mig.

Sitter nu här och väntar på att maten ska sjunka så långt ned att jag kan lägga mig ned utan att maten trycks upp i matstrupen igen... Novalucol någon??


Just ja, jag ska upp klockan 4 imorgon igen.. och ta bussen som går 5.33

Kommentarer
Postat av: Sunkan

God Jul-kram till dig, Jenny, och vidarebefordra en till S också!



Jag jobbar också i morgon, men får liiite mer sovmorgon än du. Jag börjar 22... ;o)

2008-12-24 @ 22:56:10
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Jenny

jaja nu ska vi inte vara sådana.. ;)



kram på dig med, du är fortfarande saknad :´(

du måste komma tillbaka snart.. pleaaase??

2008-12-24 @ 22:58:29
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Sorken

Men du fick ju i alla fall se mig och Nini i bästaste julstassen :)

2008-12-25 @ 00:16:05
Postat av: Sanna

God Jul på dig!

2008-12-25 @ 15:00:31
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com/
Postat av: Katja

Om du går lite tidigare kanske du hinner med bussen som går före ;-)

God jul!

2008-12-25 @ 17:43:11
Postat av: Sunkan

I morgon är det söndag.



Min väckarklocka kommer då att börja jävlas med mig 05:00.



Tänkte bara trösta lite... ;o)

2008-12-27 @ 22:25:07
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Cliff Hanger

Bra att du inte sa nåt elakt till bussföraren! För oftast är det inte bussförarens fel att bussen kommer så sent. Jo, ärligt talat är det faktiskt så. Det kan bero på allt möjligt. Att det var fel på den ordinarie bussen och föraren fick byta till en annan buss är nog vanligaste orsaken.

2008-12-27 @ 22:50:44
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: Sunkan

Du är ju en rackare på att uppdatera bloggen...



...så GOTT NYTT ÅR på dig! ;o)



kram

2008-12-31 @ 22:56:54
URL: http://www.sha70.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0