IG/LKC

2008-12-04 @ 22:16:57
Idag har jag varit ute och åkt...

Vi körde en patrull med 2 poliser och 3 civilister från LKC och gisses vad jag har skrattat...
Att ena killen som var med inte är riktigt klok visste jag sen innan, även om han verkade lugn och timid när han började i vårt turlag i våras och nog trodde jag att vi skulle ha kul, men inte att jag skulle ha så pass kul ändå..
Vi har ju kunnat åka i vilka områden vi vill med tanke på att vi går utöver ordinarie bemanning, som vi körde runt söderort och sen även city då inget hände i söderort..
Enda tråkiga var sista jobbet där vi skulle stå och vänta på en snubbe som skulle lämna pisseprov vilket inte funkade.. Så vi väntade och väntade, och vi väntade så länge att arbetstiden tog slut och en annan patrull fick komma och ta över.. Jobben i sig var ju inget speciellt, en snattare, en omhändertagen person PL§13, samt en upphittad väska som hittade sin ägare i samma stund som vi landade på platsen. Sen var vi på väg på flera jobb men där hann andra patruller före oss. Dagen i stort var i alla fall riktigt lyckad.
Om vi nu måste jobba pass i vår "frivecka" så hoppas jag att vi kan fortsätta att få vara ute och åka åtminstone en av de 2 dagarna, för då kommer jag inte lacka ur helt på schemat i alla fall.

Nä nu ska jag sova, trött som tusan blev jag av dagen i alla fall. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0