Lägenhetsbyte

2008-12-09 @ 15:23:10

Jag försöker se om jag kan byta lägenhet.
Jag har ju förstahandskontrakt på min tvåa här, men den är lite i dyraste laget tycker jag. Visst har jag råd att bo här, jag har ju tydligen klarat det i över 2 år nu. Men jag känner att en billigare lägenhet skulle ge mig möjlighet att göra annat kul för de surt förvärvade kronorna än att bara lägga dom på boende.

Eller nja, det beror på vad jag hittar förståss. Jag vill antingen ha en billigare tvåa eller en trea i samma hyresnivå som idag. Vore perfa att ha ett extrarum för dator och andra grejer, som när mor och far hälsar på då kan man ge dom ett eget rum istället för att behöva snubbla över dom på luftmadrassen i vardagsrummet.
Som ett led i mina försök att byta lägenhet har jag anslutit mig till Björnsbytare.se
Jag har hittat flera intressanta lägenheter som jag klickat för som möjliga byten, min lägenhet var tydligen även intressant för andra.
Men nu till kruxet, om jag då klickar för en lägenhet som intressant och den andra personen finner min lägenhet intressant så har man ett sk dubbelbyte, ibland är det även en 3e lägenhet med och då har vi ett trippelbyte. Man får se små pilar som indikerar att folk är intresserade, de blir gröna då. Så om man då har gröna pilar hela vägen, varför svarar man inte på mail?????
Sitter folk bara och klickar för till höger och vänster för att sen skita i om de faktiskt får träff?
Jag har nu mejlat 4 stycken, det är ett dubbelbyte och 3 stycken trippelbyten. INGEN har svarat!!!! WHY??
och är det bara jag som faktiskt är seriös med byte på den där jävla sidan? Det kostar ju faktiskt att vara med, ok inga stora pengar utan typ 30 spänn för en månad, men ändå.. Varför betala och sen inte utnyttja möjligheterna?


Jag gör ju mina försök på Stockholms bostadsförmedling också och efter 2.5 år i kön så börjar jag närma mig möjligheten att få en lägenhet i yttre Mongoliet.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0