Holidays are coming...

2008-12-20 @ 10:57:00
Igår var jag och tittade på en lägenhet.
Det är en 2.5a med 2(!!!!) balkonger, ca 4 kvm större än vad jag har idag, men klart bättre planerad. Idag har jag himla svårt att möblera vardagsrummet eftersom varje vägg bryts upp av
1. öppning till hall
2. dörr till sovrum
3. balkongdörr.
4 Fönster med jättelång fönsterbräda åt alla håll och kanter
5. dörr till köket
så egentligen finns det ingen vägg att ha soffan mot om man skulle vilja det, utan den får stå mitt i rummet i stort sett. Hur jag än försökt att möblera senaste 2 åren så känner jag mig aldrig riktigt nöjd.
Lägenheten jag kollade på hade inga sådana besvär, Det halva rummet är utan fönster och är nog tänkt som megaklädkammare skulle jag tro, igår stod det i alla fall 4-5 garderober utmed ena väggen, men det finns gott om plats att kunna slänga in dator och extrasäng. Vore perfekt att alltid ha ett litet rum att stuva undan folk i när det ska hälsas på och sovas över. Hyran var billigare också med hela 1 krona :D
Nära till tunnelbanan, som visserligen tar ca 5 minuter längre in till stan än vad jag har idag men jag slipper byta linje för att ta mig till jobbet. Har ju bott i området där förut och trivdes bra.
Nackdelen är väl att jag flyttar till andra änden stan och den jag umgås med mest bor söder om stan..
Sen sitter man och finurlar på om det inte kommer dyka upp en bättre lägenhet, billigare, större, bättre..
Jag vet ju iofs inte om de som har lägenheten idag gillade min lya tillräckligt mycket för att vilja byta..

Den som lever får se.

Jag har varit ledig nu sen förra torsdagsnatten, slutade på fredag morgon och drog då till pärona för lite julfirande. Idag ska jag jobba igen och jag har ingen lust, finns så mycket jag skulle vilja göra istället (fast pank som jag är så har jag ju inte råd med något)
Julfirandet var trevligt, bidde julmat hemma hos mor och far på lördagen med "julklappsutdelning" Jag tror faktiskt att alla uppskattade vad de fick i julklapp av mig, så det kändes som om jag lyckats rätt bra i mina inköp. Systerdottern Emma blev eld och lågot över sin filt med tryck från High School Musical och Alice blev salig över sin Spindelmannentröja.. =)
Julmat blev det även på söndagen då vi åkte till Väderstad för julbord.
I tisdags gick tåget hem igen och onsdagen var det återigen dags för julbord, denna gång på Tyrol tillsammans med turlaget.
Betalningen var sagt innan att 200 kronor skulle vi få från jobbet för den teambuildningdag vi hade i höstas då vi lagt ut pengar själva och vi sa att när vi får dom pengarna skulle vi ta dom till julbordet.. Sen skulle vi även ta lite pengar/skalle från turkassan så att man inte skulle behöva lägga ut så mycket pengar så här inpå jul.
Tror ni på det? jag var dum nog att göra det, men från jobbet har vi inte fått några pengar än och hon som satt på hela turkassan var hemma sjuk, så det var bara att punga ut med 500 spänn för julbord och dricka själv.. Samt att jag betalade 360 kronor för S som inte hade pengar alls... Så de pengar jag hade tänkt leva på fram till lön försvann i ett nafs och jag är nu helt PANK.... yaaay

och kaffet är snart slut.... PANIIIIIIIK!!!!


men jag slipper julstressen i alla fall, ska ju jobba och fira julen med S's familj. dvs inget klapputbyte (tror jag i alla fall, kanske bäst att dubbelkolla så ingen köpt något till mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0