Härtill är jag nödd och tvungen..

2008-01-13 @ 10:06:55
Ledsen för tystnaden senaste tiden men jag har haft fultl upp med att jobba natt och träna.. Men jag tar mig i kragen, om inte annat för att Nina tjatar.. :P

Den här veckan har det som sagt blivit 4 nätter på jobbet samt 4 pass i gymmet *stolt* i övrigt har jag mest sovit faktiskt, trodde inte att jag skulle säga det men var är snön??? Det är så mörkt och trist ute nu, oavsett tid på dygnet så måste man tända lampor inne och jag tycker det är skittrist, vem orkar masa sig ur sängen om det känns som mitt i natten fastän det är lunchtid?

Igår var jag ändå på bio med S, vi kollade in Guldkompassen och för säkerhets skull så bunkrade vi upp med stor popcorn och varsin megaläsk. Jag hade inga direkta förväntningar på filmen utan tänkte att det nog var lite som en ungdomsfantasyfilm men oj då, där satt man blev snopen. Efter halva filmen hade jag glömt både läsk och popcorn och det hade S också gjort. Filmen var himlans bra och jag ser nu fram emot del 2..

På tal om del två, jag såg ju Arn härom helgen med x:et och Agipman.. ååh Arn, säger jag bara, han är sååå fin så.. Ja som tempelriddare då, inte under den tiden han var i Götaland för då såg han lite för oskyldig ut.. Men ojojoj ju mer ruggad och ju mer skäggstubb karln fick desto mer dreglade Jenny.. Att sen filmen var bra gjorde ju inte saken sämre, dock fick jag inte medhåll av x:et och agipmannen som inte alls var lika begeistrade som jag var.. Men men, S hade kollat in filmen dagen efter och vi kommer nog kanske gå och se den igen snart.. Vi fick ju biocheckar från jobbet ju och då kan man ju utnyttja det för att få se lite snygga karlar.. *kommer ta med hink och hushållspappersrulle* och vi väntar med stor förväntan på del två för då borde han ju vara än mer manlig.. *ser längtande ut*

Snart är utbildningen till ända, 2 veckor till med handledare, sen kommer certifieringsveckan och sen ska man vara fullfjädrad kc-operatör, eller tja man ska fatta vad man sysslar med något så när i alla fall. Den här veckan har S och jag haft samma handledare, Lotta, som varit himla bra och hon verkade mycket nöjd med oss båda. Jag fick ett riktigt strulärende där inte ens vb visste hur eller vem jag skulle börja leta fakta hos/från. Men det var himla kul att sitta och ringa till höger och vänster i jakten på rätt svar. Jag gillar verkligen det här med att grotta i saker och ting har jag kommit fram till, vem vet en vacker dag kanske jag försöker mig på att bli utredare =) Men än så länge är LKC jobbet för mig.
Jag trivs kanonbra, även om vissa kollegor gör allt för att retas med mig.. I veckan nu så hade vi skämtat lite om ungkarlsmat och någon kom fram med ett recept (var nog menat som ett skämt) som bestod av grillchips grädda och ost som gratinerades i ugn, varpå jag kläckte ur mig att vore det vitlökschips kan jag nog äta det.. =)
nå natten därpå kom de snällt in med en ugnsform fylld med vitlökschips, grädde och smält ost.. Hade himla svårt att hålla mig för skratt även om jag satt i ett samtal. I vilket fall som helst så visade det sig att det var faktiskt gott.. =) riktigt gott till och med, fast grädden kunde man minskat med 90% eller tagit bort helt då det mest gjorde chipsen sladdriga. Så tji fick dom... *räcker lång näsa* för jag och flera med mig käkade upp med gott humör.. 

Så tips från Jenny: vill du ha lite annorlunda snacks någon gång eller kanske till grillat kött. Ta lite chips i en form häll över lite riven ost och skjuts in i ugnen, voila du har en smarrig "potatislåda" =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har Du sett SOLEN idag? Det är det där som sticker i ögonen. Den lyser så vackert här hemma.Jag tror att både hund och förare hade solglasögon på morgon prmmenaden (kl ½11)

2008-01-13 @ 11:19:23
Postat av: Agipman

Trevligt med uppdatering av bloggen. Alltid kul att läsa.

/Agipman - som blev sugen på vitlökschips. :-)

2008-01-13 @ 14:33:42
Postat av: Nina-Pina

*mycket nöjd* Ja det var väl på tiden att du skrev ner lite om ditt odygdiga liv så vi hemmamammor får lite god läsnimg *S*
Det där med gratinerade chips, dock utan grädde körde vi stenhårt med när jag jobbade natt på ett sjukhem, det var vårat helgmums, och visst är det gott.
Må så gott
Love, peace and understanding
Håller troligen på att bli gaaaaalen, behöver lite vuxna omkring mig snart *skvätter lite sand på den som sitter braevid och räcker ut tungan*

2008-01-13 @ 21:05:38
URL: http://kermit100.blogg.se
Postat av: Katja

Ja, det kommer nog växa ut köttbullar ur näsan på mig på riktigt snart tror jag.

Vad duktig du är med träningen. I skrivande stund sitter jag och trycker i mig jordnötsbågar så ett pass ( eller hundra ) på gymet skulle nog behövas här med hmm....
Puss

2008-01-13 @ 21:51:55
Postat av: Sanna

Jag tror jag sträcker mig så pass långt att jag anser att nachochips med ost och salsadipp till är att anse som middag, grädden är jag gärna utan :0>

Superbra kämpat med träningen!

2008-01-14 @ 20:11:42
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0