Oh yeah..

2008-01-29 @ 21:41:14

Då var man klar som certifierad radiooperatör på LKC!!! 
*här infogas dans*


Fast först imorgon ska vi få intyg och de tjusiga märkena att sy på tröjan som visar på att man fattar hur en radio fungerar.
Dagens tester gick som en dans, jag hade inga besvär alls eller nja en gång fick jag lite strul men det var inte mitt fel, satt och pratade med en patrull på en viss bas och lokalkanal och så *tjoff* så var jag bortkopplad.

grrrr

Någon annan hade då "snott" min kanal av misstag då de glömde att kolla så inte basen redan var upptagen.. Men men jag "snodde" tillbaka den direkt och fortsatte min diskussion, mig veterligen så fattade inte de som agerade patruller vad som hade hänt ens.. =)
Fick direkt efter radiotestet reda på att vi var klara och godkända, det kändes himla skönt även om jag inte haft några funderingar på att det inte skulle gå bra.
Idag var det även en fotograf som tryckte upp kameran i ansiktet på mig medans jag satt och "jobbade" ska tydligen bli något i tidningen Sambandet nästa månad, hoppas vid gud att de inte tar några av korten på mig.. Jag försökte att totalignorera fotografen men det var inte det lättaste med en stor kameralins nästan inkörd i näsan..


Nu ikväll har vi varit ute och ätit med hela gruppen på Helenes krog på Hantverkargatan. Mycket trevligt och jädrar i min lilla låda vad mat man fick.. Förrätten skulle nästan ha räckt. Käkade gambas (stora räkor i het sås med bröd) mmmm så gottigt, sen blev det Pasta Biff med gorgonzola och det var så himla gott. Det är nu 2h sen jag slutade äta men är så mätt att jag mår illa och då lämnade jag ändå nästan hälften av maten. Synd att de inte kör med "doggybag". Men om du någon gång är i Sthlm och så hungrig att du kan äta en häst, så gå till Helenes krog, jättegod mat och MÄNGDER.....!!


Nä nu ska jag försöka sova lite, börjar kl 9 imorgon och jag är helt slut just nu och skallen bankar lite extra (och måste tydligen fixa till mig imorgon igen, för de ska tydligen ta fler kort på oss imorgon.. )


Kommentarer
Postat av: Sanna

GRATTIS!!!!! =0>>>

En annan tvingas iväg på en larmoperatörsutbildning på jobbet :S Ytterligare en arbetsuppgift på en redan diger lista men så är det ett rätt häftigt ställe att sköta larmen på så jag får väl försöka "stå ut" =0>

2008-01-29 @ 22:53:31
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com/
Postat av: Katja

Grattis!!!! Men det är klart, jag tvivlade aldrig. Kram

2008-01-30 @ 20:26:20
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0