Semesterplaner

2008-01-27 @ 10:45:23
Jag och S har kommit på att vi ska åka på semester ihop..

Först sa vi att vi skulle tågluffa runt i Europa, något jag alltid velat göra..
Sen kom vi på att vi vill nog inte stressa runt så vi bestämde oss för att vi nöjer oss med Italien och Frankrike, för man kan ju alltid ta de andra delarna av Europa nästa gång. Vi tänkte åka ned längst söderut först, alltså flyg till Sicilien och sen luffa norrut.
Vi började då kolla på allt vi vill se på Sicilien och på vägen norrut genom Italien och kom då på att nja, vi tar nog Frankrike någon annan gång...

Så nu ska åka till Italien =)

Blir nog i september så vi tänker jobba extra nu under vår och sommar för att tjäna kosing så vi kan vara iväg länge..

fick ju lönespec häromdagen och gissa hur glad man blir när man ser att man har 336 timmar semester att kunna ta ut.. =) räknar man på 8 timmars dagar så blir det  42 dagar... weeeeeii
Jag fick ju 88h förrra året men då man gick utbildningen så kunde man ju inte ta semester och 1 januari nu fick man 248 h till. Nästa måndag nu ska jag ta en semesterdag så att jag och S kan gå och kolla på Korn men i övrigt ser jag inte att jag skulle behöva ta någon semester förrän i höst.
Sen dras ju timmarna beroende på hur man skulle jobbat så tar jag semester där en frivecka ingår så dras ju inga timmar... God I love my new job!! 
Sen har jag ju som sagt var sjätte vecka ledig från måndag morgon till måndagkväll veckan därpå.. Så jag känner inte att jag behöver ta ut någon semester för att kunna resa lite smått samt hälsa på pärona, på SOS var man ju nästan aldrig ledig så enda gångerna man kom iväg var ju på semestern i stort sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0