Tjat tjat

2008-03-02 @ 12:42:34
Ja jag vet jag har varit usel på att skriva här..
Men det beror mest på att jag varit usel på att göra något alls denna månad, eller jag hade för mig det tills jag började tänka efter.
Jag fyllde ju faktiskt år den 8e, vilket inte ledde till något firande då jag jobbade natt hela helgen. Av x:et fick jag Ice Age 1 och 2 samt Micheal Jacksons 25års jubileumsskiva Thriller, mor och far hade köpt mig en ljusstake samt ungsformar av min kära syster fick jag... ähm.. hmm vänta nu jag fick inget väl *host host* ;)

Sen veckan därpå åkte jag ned till pärona i Vadstena, jag hade ju frivecka och att sitta hemma och glo när man dessutom nästan är pank är inget vidare kul. Så då blev det Vadstena istället, hann träffa Svensson (fast hon heter ju Brodén numera) dvs min gamla bästis sen plugget, jeeeez det är faktiskt 24 år sen vi började umgås *infogar chockad ansiktsuttryck* alltid kul att träffas och snacka om vad som hänt sen sist, senaste skvallret samt gamla minnen. =)
Jag var nere i Vadstena från tisdagen till söndagen, på natten till fredagen kom även x:et ned, han gillar ju att umgås och diskutera med pappsen och så fick jag ju åka bil hem på söndagen så jag fick med mig massa saker som leget kvar i Vadstena, bland annat lite julklappar som jag inte kunde bära hem i julas. Så det vart en trevlig vecka som gick allt för fort.

Efter det har jag mest jobbat tror jag, blev ju en nattrunda till när jag var tillbaka i Sthlm och jag hade lite svårt att vända tillbaka dygnet efter det så jag var nog rätt antisocial ett tag.
Vad mer har hänt?
Jo nu är boendet bokat på Sicilien =) yaaay
Hotell (budget) i Palermo 1-6 september
Lägenhet på sydkusten 6-13 september (300m från stranden)
Hotell med pool i Acireale 13-18 september
Nu ska vi bara boka flygresan t&r samt boka hyrbilen så är alles klart..

Eftersom det är lite långt till september ska jag och S ut och kryssa den 25 mars med Cinderella, äta gott och på hemvägen även ta en tur i spa-avdelningen blir som ett lite lätt försenat födelsedagsfirande.

Positivt med februari:  Känner mig mer och mer hemma på jobbet och semesterplanerna går som på räls..

Negativt med februari:  Xpo (päronas labrador) är gammal, trött och har ont i lederna så han finns nog inte så länge till, var fan tog tiden vägen?? Det var ju inte länge sen jag satt i gräset med en liten svart labbe i knät som hade tassar som var för stora, magen klotrund samt nosen vit efter att ha ätit filmjölk, där låg han och snarkade så det dånade det är 12 år sen ju...  Har inte insett hur fort tiden gått förut eller hur gammal Xpo blivit.
Nu är han gammal, fortfarande vit om nosen men av ålder, snarkar gör han fortfarande men han är trött och trappor är jobbigt. Jag kommer gråta den dagen han tas bort.. =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0