Yrkesstolthet?

2008-11-18 @ 17:13:53
Idag blidde jag hemma från jobbet, vaknade i morse med massiv huvudvärk, totaltäppt näsa samt en röst som flytt fältet men förutom det så mådde jag toppen.
Rösten har sakteliga smugit sig tillbaka under dagen men den täppta näsan och skallen som dunkar kvarstår.

Nu på jobbet är det lite tjafsigt och allt beror på att vissa människor inte gör det de borde göra, dvs jobba. Vi är ju anställda för att göra ett visst jobb men vissa verkar inte fatta det utan tycker att det går alldeles utmärkt att bara sitta av tiden utan några större ansträngningar. Att detta beteende är något som går ut över resten av gruppen verkar inte kunna sjunka in i skallen på dom. Ledningen ser ju bara att vårt turlag har dåliga svarstider, inte att jag sliter arslet av mig medans flera andra sitter och rullar tummarna, så vi får ju alla en släng av sleven fastän det enbart är vissa som borde få på tafsen.

Vi har en på jobbet, vet inte hur länge människan egentligen jobbat där, som tur är kan man ju säga så går denna person numera i skolan på vardagar, men vi måste dras med Puckot varenda jävla helg. Puckot gör ingenting förutom att gå runt och snacka goja, svarar inte i telefon eller något annat som faktiskt ingår i arbetsbeskrivningen.
Det hemska i kråksången är att Puckot är fullt medveten om att det inte ses med blida ögon på detta beteende.
Puckot har fått varningar innan, som inte hjälpt och att säga åt människan att gå och sätt dig vid ditt bord och jobba för fan möts bara av ett flin....
Gjorde en jämförelse en helg, vi som faktiskt jobbade skapade ca 50-60 ärenden/pass och person ,då räknas inte de ärenden som vi jobbar med men som någon annan skapat. Puckot däremot gjorde mellan 5-10 st/pass vilket nästan kan ses som imponerande eftersom människan satt på sin stol vid sitt bord ungefär 15 min/timme resten av tiden sprangs det runt och pratades, fikades, surfades ja you name it, allt förutom att faktiskt jobba..
Jag är så jäkla frustrerad att det börjar pyra ur öronen på mig när den här personen dyker upp på jobbet. Vi är nu några som slagit våra påsar ihop och pratat med en av cheferna och hoppas att det ska bli bättring. Puckot jobbar ju numera bara timmar, så det är ju för fan bara att säga till att: -Sorry vi behöver dig inte längre..

Sen finns det tyvärr flera som anser att när det kommer samtal in, så kan någon annan ta det.. Om nu någon annan inte tar det tja ok då, jag får väl göra det då.. och glöm då inte den uppgivna sucken som tillkommer på slutet.

Hade en patrull häromdagen som jag pratade med i stort sett varje gång de ville något, till slut frågade ena tjejen om det bara var jag som jobbade eftersom de alltid hamnade hos mig..
Mitt svar: ähm det sitter massa folk här, fast jag vet inte vad de sysslar med...

Grrrr

Kommentarer
Postat av: Sanna

Och så undrar folk varför det tar så lång tid att komma fram....

Tråkigt att få skäll när man själv sliter och ingen annan gör något.

Koppla bort jobbet, vira in dig i en filt och drick massor av varm valfri dryck - krya på dig!

2008-11-18 @ 23:38:55
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Jenny

Sanna: tack ska du ha, kurerar mig själv för fulla muggar och äter mig mätt på alvedon, strepsils, bisolvon som sköljs ned med stora mängder té.. :D

2008-11-19 @ 10:12:45
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Nini

Peka ut puckot åt mig så ska jag ta personen på enskilt samtal på altanen.....

2008-11-19 @ 17:02:36
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Sorken

Jag håller dörren = inga vittnen = rappelering utan tråd

2008-11-20 @ 20:43:51
Postat av: Jenny

Nini jag kommer självklart peka ut puckot åt dig och som sagt när jag blivit fullärd så ska ni få se på show.. peanut fuuuuu



Sorken: du vet att det finns stege va?

2008-11-21 @ 00:11:46
URL: http://veela73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0