I'm a lover.. booklover

2008-11-28 @ 19:55:46
Sitter nu och laddar inför ett nattpass på jobbet, som sedan följs av ytterligare 2 nattpass och så kom jag på att, shit, det är lönehelg.. och inte för att jag kollat så skulle det inte förvåna mig om det vore fullmåne någon av nätterna bara för att jävlas.
För er som inte vet så kan jag meddela att fullmåne faktiskt gör stor skillnad, de strålisar som finns blir än värre och nya brukar poppa upp som svampar ur jorden.
Nåja nu ska jag inte gå händelserna i förväg men det kan vara bra att vara lite mentalt beredd. Förvänta sig det värsta, hoppas på det bästa.

Imorgon ska jag ha fikagäster, det blir X:et och hans nya tjej. Jag har inte träffat tjejen än men det ska bli kul, hoppas bara att hon kommer klara av det.. Inte för att jag är sån hemsk människa att hon inte kommer överleva mina kommentarer eller så utan hon är ju gravid och det lilla livet gör det surt för sin blivande mamma. Det kräks både åt höger och vänster har jag förstått och stackarn har redan fått besöka sjukhus för att fylla på vätskeförrådet. Så nu är jag i valet och kvalet, vad ska jag bjuda på? X:et äter ju allt.. :P men tjejen då?? hmm salta kex och vatten brukar väl lugna en upprörd mage? Får köpa hem lite av varje så det finns för alla eventualiteter..

Idag har jag beställt hem böcker.. en maaaaassa böcker.. = Jenny uppspelt och glad som en lärka.
Det blir David Gibbins, Steven Saylor, Catharina Ingelman-Sundberg, Michael Baigent, Bernard Cornwell, Dick Harrison samt Takashi Matsouka. Allt som allt 16 böcker för det underbara priset av.... *trumvirvel* 617 kronor.. yaaaay
Massa historiska romaner, spänning, historisk fakta mmmm Det blir både nordisk vikingatid och medeltid, döda havsrullar, detektivromaner från romartiden samt kulturkrockar i Japan på 17-1800talet.. Får se när böckerna väl kommer om någon kanske får bli julklapp eller ej.
Jag kommer inte ha några sysselsättningsproblem närmsta tiden i alla fall.
Har ju även flera böcker som jag inte hunnit läsa än, Conn Igguldens serie om Mongolerna har precis påbörjat bok nr 1, verkar spännande.
Sen har jag även slutet och den sk början i Sagan om klanen Otori av Lian Hearn. Samt Svensk maffia och Cosa Nostra att läsa.
Senaste bok jag läste var "Jaktpilot i RAF, En stridsflygare berättar" av Geoffrey Wellum, det är hans memoarer och den berättar om hans minnen från tiden då han som 17-åring blev antagen som jaktflygare i Royal Air Force som den yngsta spitfirepiloten genom tiderna och om hur 2:a världskriget bryter ut. En mycket intressant och spännande bok som jag sträckläste, vilket innebar att jag läste till och från jobbet, vare sig jag gick i rulltrappor eller satt på tuben.

jaha nähä.. dags att göra sig klar och ge sig av strax..

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Det är väl inte x:et som gjort henne med barn? Och om det inte är han så var det värst vad pappan till barnet hade bråttom att lämna henne...

2008-11-28 @ 23:44:34
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Jenny

så du menar att jag enbart kan ha fått ihop det till ett enda x under hela mitt liv?? :P

2008-12-02 @ 17:31:30
URL: http://veela73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0