Hushållsnära tjänster

2008-11-21 @ 10:55:53
Varför är vissa människor pedanter och vissa definitivt inte?

Jag hör till kategorin "definitivt inte" fast jag önskade att jag tillhörde den andra gruppen. Jag kan med andra ord ta mig i kragen ibland och skura/feja så att min hem skiner, men då blir också förfallet desto större efter..

I don't get it??

Hur jäkla svårt ska det vara att kunna hålla efter i en liten tvåa?  Jag tycker att köket kan glänsa ena dagen för att nästa dag se förjäkligt ut, Vem är det som skitar ned? Är det verkligen jag? En måltid hemma och så har jag disk som borde häröra från 15 pers... Eller rinner tiden iväg så snabbt att jag inte hänger med i att det faktiskt gått 2-3 veckor sen jag städade sist?
Funderar skarpt på att skaffa mig en liten tantilura som kan komma och skura/svabba en gång i veckan, det vore värt det för min sinnesfrid och att slippa få panik var gång någon nämner att de tänker titta förbi.. Vad kan en liten tant kosta egentligen? Jag menar om man tar en städfirma som kör typ flyttstädning här hemma först förutom att alla möbler är kvar då, och sen ha en liten tant som kommer en gång i veckan eller var annan vecka för att damma, dammsuga, svabba, skura kök och badrum etc.. kan väl inte vara så jäkla dyrt? och så får man väl dra av på skatten för det också?

Idag SKA jag städa mitt hem. Jag ska även sätta upp en skylt på dörren som proklamerar att, fan ta den som stoppar reklam i detta brevinkast. För reklam har blivit ett stort bekymmer, det ligger i högar ta mig fan överallt. Jag har pappkasse i hallen som jag fyller allt eftersom, men det blir ändå liggande på köksbordet, vardagsrumsbordet etc etc och nu när julen närmar sig så ökar ju mängden reklam exceptionellt mycket. Viss reklam vill jag ha, typ mediamarkt, rusta, jysk, ikea men inte alll annan skit 3 olika från ICA, 2 VI, konsum, citygross, willys, Ö&B, leksaksaffärer, elkedjor, leasy mm mm mm och inte räcker det med att det dimper ned 1 gång i veckan,, Nej nu är vi nästan uppe i 3 ggr/vecka och häromkvällen damp det ner ca 2 kg reklam kl 21, alltså, VA??!? Tur man inte hade ungar som ska sova då när det först rasslade lite i brevinkastet för att sen dåna till i hela lägenheten när reklambomben träffade golvet.

Någon som känner sig manad att komma hit och stå med piskan i högsta hugg?
För tyvärr har jag även vanan att gå ut starkt för att krokna efter en stund och då "ska jag bara vila en liiiiten stund" och så var det den städningen.. Eller så låter jag som Alfons Åberg inuti skallen: jag ska bara...

så.. FÖR FAN JENNY, ta dig i kragen, eller i pyjamasbyxan och sätt fart!!!!!





jag ska bara skriva klart och dricka upp mitt kaffe....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å inte hjälper det att hota med mamma heller! Det är bara att snyta sig svära och ta nya tag när Alfons kommer i närheten.

Hoppas förkylningen är på tillbakagång

Kram

Mamma

2008-11-21 @ 13:22:18
Postat av: Jenny

Kan berätta att numera är mitt vardagsrum, dammtorkat, dammsuget, pillplockat och tjusigt, likaså badrum, hall och sovrum. Vardagsrummet och badrummet är även ommöblerat och det är därför som jag kan säga att jag inte "hann" med köket.. hmm

Men stolt är jag.. =)

2008-11-22 @ 21:11:16
URL: http://veela73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0