Comskit

2009-04-24 @ 10:33:35
I måndags dog min telefon och bredband helt plötsligt..

Det var sen dött i 3 h!!!! När skiten väl kom igång igen så hade jag fått ett mail från comhem.


Information om nätarbete i där du bor.
 
Måndag-torsdag under vecka 17 och vecka 18 genomför Com Hem nätarbeten i ditt område med syfte att uppnå en högre kvalitet och förstärkt driftsäkerhet.

Arbetet pågår kl. 08.00-17.00 och kan medföra avbrott/störningar till och från på alla dina tjänster.

Efter avslutat arbete kan du behöva starta om din utrustning. Detta gör du genom att dra ur strömkabeln till modemet/digitalboxen i en minut och sedan sätta tillbaka den i vägguttaget.

Vi ber på förhand om ursäkt för de eventuella olägenheter arbetet kan orsaka dig och tackar för din förståelse.


Med vänliga hälsningar,
Com Hem AB



Ähm jaha, snällt att ni informerar om det EFTER att ni startat...

Jag tänkte att ja ok jag kan ju stå ut med att skiten inte funkar på dagarna då mellan aktuella klockslag. Men ack så jag bedrog mig, sen i måndags fungerar mitt internet i ca 5 minuters intervaller, dygnet runt!!
Hemtelefon funkar typ inte alls oavsett tid på dygnet och mina kanaler kommer och går samt när de väl kommer så saknar jag ljud på vissa kanaler och på andra är det ett jäkla skrapljud som håller på att spräcka min tv:s högtalare.

Jag har startat om alla lådor jag vet inte hur många gånger men inget hjälper. Ska försöka få kontakt med comhem sen och kräva avdrag på avgifterna för kan jag inte använda vare sig telefon, tv eller internet utanför de tider som de sagt att de ska jobba på skiten så tänker jag fan i mig inte betala fullt pris. Men jag har inte lust att ringa dom på min mobil och få betala en massa för att sitta i kö hos dom och hemtelefon funkar som sagt inte nu...  *mutter*

Just nu (kl 09.55) sitter jag och väntar på att alla lampor på modemet ska börja lysa igen så att jag kan spara det jag skrivit samt publicera det.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Visst är det kul med företag som inte informerar. Mitt bostadsbolag har precis grävt upp hela innergården utan att sätta upp en säger en enda lapp om vad som pågår. Det är inte uppskattat av undertecknad att de susar runt med små grävmaskiner, gräver, bankar och för en massa oväsen när jag har jobbat natt. Förhoppningsvis är de snart klara...

2009-04-24 @ 18:52:52
Postat av: Lunkentuss

Jag har också fått samma fantastiska lapp... Som tur är har jag bara tv genom comhem. Bredbandet är mobilt och jag har ingen hemtelefon. Bilder som du efterlyste finns på fejjan så det är bara att beundra där ;)

2009-05-04 @ 13:40:36
URL: http://www.lunkentussen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0