Askungens möss...

2009-08-05 @ 10:49:35
ibland önskar jag att de bodde hos mig, då kunde jag slippa det här med städningen själv utan mössen sprang runt här i full fräs och höll hemmet i god ordning, självklart sjungades under tiden.

Nu har jag dock inte möss utan får städa själv, jag lär inte sjunga under tiden däremot lär stereon få jobba lite och humöret idag gör att det nog lär bli hårdrock för hela slanten, Lite Iron Maiden, Metallica och kanske till och med lite Rammstein för att matcha det soliga humör jag får av att plocka fram dammsugaren. Hade Askungen velat hade hon fått komma och städa här hon med...
Hemmet måste bli i ordning för på måndag kommer syrran, systerdotter och dennes kompis på besök och övernattning i 2 nätter, då duger det ju inte att dammet ligger tjockt över hela stället och att dammråttan under sängen hugger efter ens fötter var gång man kommer i närheten.
Önskar bara att jag redan hade fått den stora diskmaskinen så hade disken varit avklarad i ett nafs, men icke, så nu får jag stå där och gno själv istället.
Självklart är det idag fint väder så min hjärna ger mig tusen förslag på saker att göra istället för att städa, men det måste ske idag.
Just ja.. tvättid måste jag fixa också.. *suck*

Jag kommer aldrig få pris som årets hushållerska....  :(

Men för att tänka positivt så är jag ledig till fredag kl 21.. det känns som länge sen jag var ledig så länge, senaste tiden har jag ju jobbat så mycket eller blivit tidsförskjuten så det har hela tiden varit bara en dags ledighet mellan arbetspassen. Funderar starkt på att vägra svara om någon ringer från hemligt nummer under dessa lediga dagar.

Nästa vecka är vår "frivecka" det är snart ett helt år sen vi hade en frivecka men hoppet är väl det sista som dör och jag hoppas ju att vi en dag ska få tillbaka vår frivecka. Den här gången ska vi till och med få jobba 3 pass i friveckan.. ooh joy!!
Fast jag och S var snabba, vi kollade bemanningen och enligt den så var vi mer än vad som krävdes så vi sade till på en gång att vi tänkte ut och åka.. Sen var det att börja klura på VART vi skulle ut och åka, vi kan ju inte åka på samma ställen hela tiden utan måste ju förnya oss lite, så den här gången ska vi hedra Södertörn ett pass, Maria Npo ett pass och Sjöpolisen ett pass...
Ser fram emot Sjöpolisen faktiskt och hoppas naturligtvis på fint väder (solskyddsfaktor på) samt att jag får åka ribbåten.. weeeeiiii full fräs.. tur man inte har anlag för sjösjuka.. =D
jag skulle ju hemskt gärna åka med hundenheten också, jag älskar ju hundar. Men med min kondis skulle det aldrig funka, de skulle snarare få leta efter mig då jag kollapsat bakom en stubbe i skogen 50 m efter att man börjat spåra..
Rytteriet vore kul också men jag menar, hur sjutton är man medåkare där???? sitta bakom på kusen? rollerblades bakom och hålla svansen? nja det får nog vara med andra ord. Fast någon dag ska jag iaf ta mig dit på ett litet besök för att se hur de har det. Måste ju hälsa på hästarna lite, vet ju att de har en häst där som är högre i mankhöjd än vad jag är lång och den måste man ju bara få klappa om lite.. Hästar är imponerande djur.

Just ja, jag fick inte jobbet jag hade sökt.. =(
fick reda på det genom att en kollega berättade att hon fått jobbet.. poop!!

Kommentarer
Postat av: Lunkentussen

Själv brukar jag lyssna på låtarna från den där "riktiga" askungesagan som kom från Disney för något år sedan. De är lite lagom hysteriskt pigga samtidigt som man, om man vill, kan läsa in all möjlig ironi i dem! Funkar asbra när man städar!

2009-08-05 @ 23:34:44
URL: http://lunkentussen.blogspot.com
Postat av: Mamma

Försök med korsdrag! Hjälper inte det ta fram Herkules. Disken: kan du inte slå två flugor....

Ta med disken in i duschen.

Kram

2009-08-06 @ 12:06:01
Postat av: Sunkan

Vill ha: Askungens möss

Får: Shrek's dammråttor



Tungt...



För övrigt är Rammstein oöverträffade som städmusik!

2009-08-07 @ 07:18:27
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Sorken

Men vad är väl en bal på slottet?

2009-08-07 @ 17:35:45
Postat av: Katja

Trist med jobbet, men kul med lite ledigt. Hoppas allt är bra. Kramar

2009-08-10 @ 21:26:13
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0