Utmanad...

2009-02-10 @ 04:11:43

Katja fick för sig att utmana mig.. http://utlandsmamman.blogg.se/2009/february/utkast-ja-battre.html
Sorry gumman tog mig ett tag att komma till skott, skyller på födelsedag, fest och allmän lathet...


Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar. (Kom ihåg att länka- spread the love!)

1. Jag är rädd för skräckfilmer.. Klarar bara inte av dom, kan inte sitta still i soffan utan far runt, upp, ned, upp , ned, håller kudde för ansiktet och vill det sig riktigt illa så springer jag iväg.. utan att jag ens tänkt tanken så står jag i ett annat rum än tv:n
2. Jag är rökare, jag hatar det, men det har blivit en sån jäkla vana att det är ett rent helvete att sluta.. Tänker att nu jäklar ska jag sluta, sen står man där 10 minuter senare med en cigg i handen och tänker "vem fan tände den här???"
3. Jag är en usel medpassagerare. Har blivit sån de senaste 5 åren typ, utan någon som helst orsak, jag har ju aldrig varit i en olycka ens.. Men jag bromsar, rycker till var gång en annan bil kommer för nära  (i mitt tycke som passagerare, hade jag kört själv hade det varit helt lugnt) etc etc etc x:et retade sig storligen på denna egenhet.. Fast åka polisbil i 180km/h går konstigt nog utmärkt.
4. Jag är en laktosintolerant mjölkoman.... :( så magknip och gasattacker får man tåla ibland för att kunna få njuta av vanlig mjölk..
5. Tar jag i en dammsugare så blir jag på dåligt humör... Dammsugarjäveln fastnar jämnt i alla möbler, den suger inte som jag tycker att den borde och sladdfan hakar i överallt. Vill du prata med mig medans jag håller i en dammsugare, gör det fort och ducka sen!
6. Jag är full av goda intentioner. I min skalle finns världens planer på vad jag ska göra, borde göra, definitivt ska genomföra men av någon konstigt anledning får jag inte mycket gjort, istället så kommer jag på alltid på sakerna som jag borde gjort under dagen när det väl är för sent att göra dom und so weiter..
7. Jag kan läsa ut en megatjock bok riktigt fort.. Ta senaste Harry Potter, en bamsebok, läste jag samma kväll som jag köpt den...  En vanlig sk 25 öres roman (som numera kostar hela 65 spänn) läser jag ut på någon timme...  och ja jag minns vad jag läst ;)
8. Likt Katja jobbar jag allra bäst under stress, dock skiljer vi oss på den punkten att har jag 5 dagar på mig att göra något så förtränger jag det helt tills dess att 4.5 dagar gått för att sen jobba järnet intill sista minuten och jag gör det faktiskt ett riktigt bra jobb..

ja sen var det d här med vilka man ska utmana.. vet inte ens om jag har 8 att utmana om jag inte ska tvinga några vänner att starta blog.... Men jag kör på några i alla fall som jag vet läser här..

Nini och Sanna, jag är ledsen men jag känner fan inga andra med blogg som jag kan slänga det här på.. :P
Sorken kan ju skriva sina ovanor bland kommentarerna ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Utmaning! UTMANING! - Vad har jag nu gjort för ont?

Jaja jag lägger den i högen som får ligga och gro tills jag har tid klänger upp för den höga stegen och placerar överst i den svajande stapeln ;0)

2009-02-10 @ 18:05:39
Postat av: Agipman

Tips: Det finns laktosfri mjölk. Klunk klunk... utan problem. :-)

2009-02-10 @ 18:43:30
Postat av: Jerk

haha...5:an känner jag igen..aldrig är jag så grinig som när jag dammsuger :)

2009-02-10 @ 23:06:10
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Katja

Haha, ja jag gillar ju inte heller dammsugarn direkt. Blir därför något irriterad när Fredrik ofta tar disken så det bara återstår dammsugningen till mig.

2009-02-13 @ 21:53:10
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nini

Errhm, det här har jag missat men det blir en perfekt blogg idag =)

2009-02-20 @ 15:38:06
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0