2008

2009-01-03 @ 10:59:16
Ja då var det ett nytt år. God fortsättning alla ni som läser detta.
Kollade in Ninis blogg häromdagen och hon är så flitig och har skrivit en hel jäkla krönika. Önskar att jag vore lika flitig, men det är jag inte. Så allt jag tänker göra är en liten summering av året som gått.

Det var kul!!

Ja ok, lite mer utförligt kanske.

Jo jag känner mig nu hemma på jobbet (borde ju göra det med tanke på all tid som spenderas där) men hjärnsläppen kan dugga tätt ibland ändå och jag kan inte för mitt liv komma ihåg hur jag åtgärdskodar en rattfylla.. hmm var det 105,136 och vad mer????? Gaaah
Men jag gillar mina kollegor, jag gillar arbetet jag gör och jag älskar att ibland få ut och åka polisbil.. =)

Året har gett mig flera nya vänner, för att låna ett uttryck från Nini så har jag nu vuxenvänner, så kallade VV. Förutom S som jag träffade via jobbet och som numera räknas som min allra närmsta vän, så har vi då även sagda Nini som i somras virvlade in i mitt liv med buller och bång tillsammans med massa rom. En utekväll på stan var allt som skulle krävas för att hon fick en permanent plats i gruppen "nära vänner" sen under hösten så damp Moa in i mitt liv också, visst vi hade haft kontakt en längre tid men det hade mest varit rätt sporadisk kontakt. Nu hörs vi var dag nästan och hon är också den jag vänder mig till så fort jag vill ha sällskap för shopping, film eller allmänt tjatter bara. Roligast är att Nini och Moa lärde jag känna via polisman.se ett forum på nätet (för er som inte visste det) och VV hade jag inte förväntat mig att få via sidan.
Jag har lärt känna flera via den sidan som jag även betraktar som goda vänner och en del av min bekantskapskrets. (jaja vi har ju Sorken och Sunkan också, men de är lite speciella och har en helt egen kategori)

Jag har fortfarande inte kommit igång med att göra iordning min lägenhet så att den ser ut som jag vill, jag har däremot lagt ut den på björnsbytare.se i hopp om att skaffa bättre lya. Vi får se hur det blir med det, än så länge har jag inte hittat något bättre utan börjar snarare känna att jag kanske ska bo kvar istället.. hmm what to do, what to do..

Kärleken då? Ja ni.. Non-existing vore väl rätta ordet för 2008. För man kan ju inte räkna in "friends with benefits" dit oavsett hur snygg han än är.. :P Känner mig som vargen i den där tecknade filmen var gång man får syn på han, ni vet han som visslar, ögona som åker jojo mm mm, men inte fasen blir man kär för det.. Vi får se om 2009 kan sätta fart på känslorna istället, lite förälskelse vore himla trevligt faktiskt.. Just ja jag har en dejt på g, men det får lämnas därhän så länge, nu pratar vi dåtid inte framtid.

Jag var ju ute och reste under året också och 2 gånger till på köpet. Gången innan dessa var 2004 så det var verkligen på tiden. Först var det 2 veckor på Sicilien med S, vi var i Palermo, Modello beach, Etna, Agrigento, Gela, Licata etc en härlig resa som dock hade lite smolk i bägaren iom att jag var sjuk och inte så lite heller.. Men sista stället vi bodde på var Villa Favorita bara någon mil eller två från flygplatsen i Trapani, rekommenderas starkt. Vi hade en liten bungalow som såg ut som en igloo, frukosten var suverän, poolen lagom stor, middagen supergod och personalen trevlig (förutom kärringen i receptionen men vi glömmer henne tycker jag).
Sen bar det iväg till Turkiet men S igen och den här gången var även S's mamma med. Vi hade en egen lite lägenhet, där jag sov på en bäddfåtölj i stora rummet = ledbruten.. Allt vi gjorde den resan var att vakna, äta frukost, ligga i solstolen, läsa, sova, bada, vända på sig.. tills det var dags för lunch, efter lunch upptogs samma aktivitet igen tills solen försvann ur sikte. Sen åt vi middag, spelade yatzee på balkongen, somnade och nästa dag var en repetition av föregående dag. Wuuunderbar...

Tja sammanfattat så här så verkar mitt liv rätt trist och innehållslöst, ett års sammanfattning skulle inte ens fylla ett A4.. =) men jag lovar att det har varit ett kul och bra år, jag är mycket nöjd och det är ju faktiskt allt som räknas!

Kommentarer
Postat av: Nini

Meh, en rattfylla kodas ju med 101, 105, 108 och 136 ;)



2009-01-03 @ 15:23:37
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Jenny

är det verkligen 101?? beror väl på resultatet eller?

är det inte en 102??



jag får fan i mig fråga var gång..

2009-01-03 @ 16:53:37
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Sunkan

Det finns många varianter. Men alla som inte består av 102, 105, 108 & 136 är fel.



Sen undrar jag ju vad för slags "egen kategori" jag och Sorken tillhör??? 8-O

2009-01-04 @ 22:33:11
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Sunkan

BTW



Är det en Drog-RF ska det va 101, 105, 108 & 136.



Häpp! :o)

2009-01-05 @ 02:52:58
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Jenny

Sunkan ;) visste väl att min mentor kunde ställa det tillrätta..

och kategorin ni två tillhör är förutom vännerkategorin även "nallebjörnarna" såna man blir glada av att se och som man bara vill krama om läääänge..

2009-01-05 @ 09:59:27
URL: http://veela73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0