Effektiv

2009-01-28 @ 17:02:04
Senaste dagarna har jag varit extremt effektiv!

Jag har:
-varit på IKEA och köpt tyg till gardiner för kök/vardagsrum, hylla till köket, nya gardinstänger med fästen till vardagsrummet.
-varit på rusta och köpt mattor till köket, sophink till badrum, halkmatta till duschen.
-varit på silvan och köpt borr till min borrmaskin.
-varit på jysk och köpt fingerkrok till gardiner
-skruvat ihop hyllan till köket.
-borrat i väggarna och satt upp nya gardinstänger
-sytt gardiner, totalt 8 längder.
-hängt upp gardiner
-möblerat om i kök så att nya hyllan får plats samt skurat och lagt ut mattor.
-varit på citygross, systembolaget och handlat massor mat samt sprit för festen (och några vinpavor då nya hyllan i köket har vinhylla som jag var tvungen att fylla med något)

Jag har iofs haft hjälp av pärona som varit på besök, vilket har varit kanon. Fick psykbryt på dom en gång bara men jag höll samtidigt  i dammsugaren och mitt humör sjunker ju alltid till -25 så fort jag har en dammsugare i min närhet, så det kanske inte var deras fel egentligen..
Igår var vi hos pappas kusin ute i Gustavsberg, vi skulle åka dit, äta lunch och umgås lite.. Jag har inte träffat honom någon gång innan så det skulle ju bli lite intressant tyckte jag, det blev mycket intressant och kul , vi kom hem kl 2 på natten.. =)
Farsans kusin är en riktigt rolig gubbe, full med historier så jag skrattade i stort sett hela kvällen, hans fru var jättegullig och de sa när vi åkte därifrån att har jag några problem så kan jag bara ringa dom, när som helst.. Som sagt urgilliga var dom.

Idag åkte mor och far hem igen, så jag är solo igen.. Det är kul när de kommer och hälsar på men fan så skönt när de åker ;)

Kommentarer
Postat av: Katja

Hahaha, ja jag tänkte det först. Har hon gjort allt det där själv?? Du är dock duktigare än mig. Har haft hela veckan på mig att städa här, men har inte kommit längre än till köket. Som nu ser likadant ut som i början....suck

2009-01-29 @ 14:33:14
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Jenny

det jäkliga är ju att även om man städar som en jäkla tok och får det urtjusigt hemma så håller det sig inte så av sig själv sen, utan man måste underhålla skiten också.. :(

önskar mig en egen städerska..

2009-01-31 @ 14:09:53
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Mamma



Kan tala om att det var lika skönt att komma hem!

Har fortfarande lite ont i skrattmusklerna.

Kram

2009-02-02 @ 21:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0