Natthelg

2009-01-12 @ 12:46:22
I helgen var det nattjobb som gällde och jag fick nya utmaningar att ge mig i kast med.

På fredagnatten fick jag känna på att sitta med cityhelg, vilket för mig innebar att sitta och lyssna på en öppenkanal, svara på anrop, göra slagningar och starta/avsluta ärenden för en grupp patruller i city. Ni kanske har sett de där mobila poliskontoren som ploppar upp till helgerna ute på stan? Det var "mina" patruller det..  Fredagen var lugn och jag samkörde med kollegan som hade som uppgift att lära upp mig, det vill säga han sa här har du en bärbar radio med örsnäcka det är bara att köra på...
Lördagen blev samma sak men då skötte jag ruljangsen med lite assistans av en kollega när jag behövde äta och pudra näsan.. Gick alldeles utmärkt, i mitt tycke och det tyckte tydligen bossen där ute också då han på morgonen ringde in och tackade för gott arbete.. *glad*
Söndagnatten blev lite annorlunda, jag fick ut och åka med högsta hönset där ute. Spännande, trevligt och låååångsamt. Hade faktiskt turen att få ett intressant case men jisses vilken tid saker tar, helst som man står ute i kylan och bara väntar och väntar....  Det hela slutade bra i alla fall och sen blev det massa skriveriarbete för alla inblandade, ja inte för mig då, jag satt och kollade på de skitprogram som går på tv på sena natten/tidiga morgonen.. =)


Nu ska jag till frissan och bli fin i skallen, lär somna i stolen då jag bara fått 4 timmars sömn.. Men men

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0