Mör

2009-07-26 @ 13:51:26
äntligen är denna jobbvecka över, efter 24h övertid.
Är ganska mör i skallen vill jag lova, helst efter de två sista passen 17-05 både fredag och lördag.
Tyckte att det var ganska mycket att göra på fredagen då det hela tiden låg på samtal i telefonkön och lika så i radiokön men det var ändå inte så mycket stora saker som hände, massa gruff och slagsmål men inget som genererade massa jobb. Lördagnatten var däremot helt grönjävlig!!
Massa samtal, så mycket att man knappt hann hämta andan emellan dom,

En historia var lite rolig för oss i alla fall, en man stal en gummibåt och gav sig iväg. Polishelikoptern var redan uppe över stan i ett annat ärende och kunde rätt snabbt lokalisera mannen i gummibåten, helikoptern har ju kamera och hela scenarios skickades live till oss på LKC. Sjöpolisen var även dom snabbt på plats med sin ribbåt för att få stopp på mannens framfart, mannen var dock inte så  intresserad av att lyssna på poliserna eller att stanna. Varpå vi fick se en katt och råtta lek i kanalen vid Hammarby, det hela slutade med ett poliserna fick sin vilja igenom och mannen fångades in under jubel från oss som hade första parkett till skådespelet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5563446.ab

Sen hände det massa hemskheter också, såsom branden i Rinkeby.  Mycket tragiskt och nu när jag vaknade så kollade jag även hur den historien förlöpt och fick till min fasa läsa att flera personer omkommit och att det var flera barn bland de avlidna. hemskt hemskt hemskt :(
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5563427.ab

Som grädde på moset på laxen så var SL elaka imorse.. det tog mig 1h och 10 min att komma hem, inte vad man är sugen på efter ett 12h pass som verkligen sög musten ur mig, trött, sliten och mör så får man fingret av SL och kan höra hur de skrockande säger: "-Sug på den du.."

Avslutar i en positiv anda, min nya kaffebryggare är kanon.. =)
och snabb
och fin
och gör gott kaffe...
http://images.webhallen.com/product/78327/large

ikväll blir det bio med Nini och S, chickflick och middag ute.. naajs

Kommentarer
Postat av: Mor Penna

Ja, man kan ju inte klaga på att ditt jobb är enformigt dag ut och dag in iaf.



Fin bryggare :-)

2009-07-27 @ 00:23:08
URL: http://mammabloggarna.se/morpenna/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0