Home sweet home

2009-07-16 @ 11:17:22
Då var man tillbaka hemma igen efter några dagar i Vadstena.

Åkte dit i tron att man skulle bli ompysslad av föräldrarna, men ack vad jag bedrog mig. Mina päron hade massor att göra och jag lullade runt mest för mig själv.. Jahopp, liksom...
Trodde de skulle ta hand om sin minsting när hon väl kommer på besök..

Nåja det har varit trevligt ändå, i söndags var jag, syrran med barn samt en kompis till syrran och hennes son på Stubbegården utanför Vadstena. Där har de fikabuffé!!!! Man får äta hur mycket bullar, kakor, bakelser, muffins, wienerbröd som man ville... ojojoj säger jag bara, jag åt så jag nästan sprack, första vändan var jag lite restriktiv, tog några kakor, en liten bakelse och en liten bit cheesecake.. andra vändan så ställde de precis ut nybakta och varma wienerbröd.... O_o åååååh sååå gooooott.. Jag lyckades ändå klämma in mig bakom ratten när det var hemfärdsdags.

I måndags skulle vi ut och käka hela familjen dvs jag, pärona samt syrran med familj. Detta för att fira pappsen som fyller år den 26e, vi var tidiga i år då jag inte är ledig vid hans födelsedag. Vi hade bestämt oss för att gå till Slottsvillan i Vadstena, där de har en grillbuffé. Jag ringde restaurangen och sa: Hej jag vill boka bord för 7 pers i kväll...
Svaret jag fick var: det går inte att boka bord, det är bara att dyka upp..

Ja men ok då.. Vi dök upp... Det gjorde ingen annan, för stället är stängt på måndagar!!!!
Det stod inga öppettider på hemsidan, kärringen i telefon sa inget om att det var stängt... Gaaah!!

Nåja vi hittade ett annat ställe att käka på men surt var d iaf.


Under mina lediga dagar nu har jag haft telefonkull med TG på jobbet, vilket har resulterat i 2 flyttade pass, varav det ena är förlängt med några timmar dvs övertid.. Samt 2 övertidspass.. show me the MONEEEEEEEEEEEEEEY!!!! :D
Så med början idag ska jag jobba 4 kvällar, ett dagpass, ledig måndag, dagpass tisdag-torsdag, natt fredag och lördag, ledig söndag sen 2 dagpass och ett kvällspass sen får jag 2 dagars ledigt.. Puh, lär vara rätt mör sen,men jag har stort behov av pengarna.

På tal om pengar, så har jag lyckats fixa så att jag FÅR en diskmaskin =D
S's mamma renoverar sitt kök och ska därför slänga iväg sin "gamla" diskmaskin som är fullt fungerande, så hon har lovat slänga den åt mitt håll.. Sånt gillar jag. Så då kan jag lämna tillbaka den bänkdiskmaskin som jag haft till låns från x:et. Hoppas bara att den stora diskmaskinen kan ta mina tallrikar vilket den lilla inte klarade av. Varför gör man tallrikar som är för stora för både diskmaskin samt köksskåp??

Kommentarer
Postat av: Katja

Jag tyckte det stod fiskbuffé. Tänkte mmm....vad inte gott! hehe

2009-07-19 @ 00:17:00
URL: http://mammabloggarna.se/morpenna/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0