Det rullar på bra nu

2009-07-06 @ 09:48:11
Har precis bokat en resa hem till Vadstena igen. Kom på att jag kan inte åka ned när pappa har sin födelsedag då det är alldeles för tight med tid. Däremot är jag ledig nu från fredag morgon till torsdag lunch veckan därpå, så nu har jag bokat T&R i 1a klass..
Tack SJ Prio som ger mig billigare resa i första klass än vad andra klass kostar, sånt uppskattas. =P

Som vanligt ska vi sen då försöka komma överens om något ställe att äta födelsedagsmiddagen på som vi enligt tradition har varje år. Brukar ju bli Hästholmen rätt ofta då det är farsans favvo, syrran försöker vaaaarje år att få oss att åka någon annanstans. För 2 år sen var vi i Borensberg till exempel, visst det var fint och maten var helt ok, men inte exakt samma som Hästholmen. Nu av någon anledning vill ändå syrran tillbaka till Borensberg, jag tror inte att hon kommer ihåg hur det faktiskt var, men men.. Pappa är ju den som har veto inför allt, förhoppningsvis vet han.

Mina katter växer och växer, har inte hunnit vara där och hälsa på något sen i måndags men Hakke är snäll han så han skickade både kort och en filmsnutt via MMS och jag är så glad för det. =)


Jag är så förälskad i de små liven.. De kunde inte vara mer söta eller charmiga.

Ikväll är det nattpass igen, före jobbet ska jag hinna med att träffa F, från forumet jag hänger på, han är ju även en kollega och var snäll att köpa (väskfetishist!! moi??? ähm *host*) en ny väska när han var i Thailand nu på semester.. =)
Man kan ju inte ha för många väskor, det vet vi ju alla. ;) Så det ska bli en liten fika också är det väl tänkt, så får man se vad det är för en typ :D sen är det som sagt jobbdags igen, de lediga dagarna man har försvinner alldeles för fort.
Förra veckan var ju den sk friveckan, med 2 pass inlagda dvs torsdag och fredag. I torsdags var jag ute och åkte polisbil i Västerort en rätt lugn dag faktiskt, inte speciellt mycket åka av heller men trevliga kollegor jag åkte med helst ena tjejen som var superkul =).. I fredags åkte jag med i Söderort, där blev det mer åka av *me like* och killarna jag åkte med var även dom jättetrevliga och nyfikna på vad vi faktiskt gör, sen var de snälla nog att säga att både jag och S var vaaaaarmt välkomna tillbaka så det gav ju gott betyg på dagen. =)
Just ja det ööööööööööööööööööööööööööööösregnade när vi var ute också, samt åskade, REJÄÄÄÄLT!!!!
Vattnet forsade ner från himlen och mitt i skuren så fick vi ett överfallslarm, kul att försöka åka fort när sikten inte är längre än motorhuven och stackars "mina" grabbar som var tvugna att byta plats då bara den ena hade ryckarkursen, De blev dyngsura av att bara springa ett halvt varv runt bilen.. Som tur var så var överfallslarmet falskt, det var åskan som slagit ned och dragit iväg varenda larm som fanns i huset, så det gjorde inget att maxhastigheten var 70 km/h på den utryckningen.
Jag måste erkänna att jag är så tacksam att det nu är lite svalt igen, för värmen tar banne mig kål på mig. Jag kan inte sova, inte äta och jag har absolut ingen som helst ork. Nu när svalkan kom igen så får jag erkänna att denna helg har jag haft genomsnittlig nattsömn på 10 h... Måste ju återhämta sig lite.. :P

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina tisar!!!! :0)



JAG VILL OCKSÅ ÅKA POLISBIL!!! Fast det får jag väl bara göra om jag typ går fram och sparkar på en muttrar

2009-07-06 @ 20:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0