Det ante mig...

2009-06-01 @ 13:49:40
Idag kom brevet gällande min polisanmälan..
Snuskgubben ni vet..

Förundersökning nedlägges - Brott kan ej styrkas


jahopp man undrar lite vad som krävs.. Skulle jag ha tagit upp mobilen och filmat när han runkade?? Hade det hjälp?
Skönt att veta att mitt vittnesmål inte var vatten värt.. tack för den bajsmackan liksom..


På den positiva sidan av livet: jag ska bli kattägare, pluralis.. 2 små kissekatter ska bli mina om ca 10 veckor när de växt till sig lite..
singel, kattägare*2 det är nu officiellt.. jag sitter på glasberget.. :D

Kommentarer
Postat av: Peakie

Jag vet precis hur du känner dig angående anmälan. Jag hade en 'förundersökning nedlägges' erfarenhet straxt innan jul. Fredagkväll inte alltför sent och på väg hem 'after work'. Kommer förbi en busshållplats just när en kille precis dänger ner en lagom berusad tjej i backen och vrålar "you fucking b*ch" och hytter med näven över henne och så. Fram kliver 'inte helt liten Peakie' och undrar vad i helv-e han sysslar med. Det tilltaget resulterade i att jag åkte på en tjusig vänsterswing, sen blev det lite kaotiskt där jag ville diskutera det lilla spjuveraktiga tilltaget med honom samt lämpligheten i att kasta tjejer i marken, allt medans han försökte komma undan. Hur som helst. Ett par minuter senare var det två polisbilar & två väktarbilar på plats och började samla in uppgifter bland folksamlingen.

En bussförare hade ringt in det hela och tydligen så var det en lugn fredag i övrigt med den uppslutningen som blev på det larmet. Nåja, det blev att lämna redogörelser och anmälan. Busschauffören och minst ett ytterligare vittne lämnade uppgifter, av tjejen syntes inte ett spår då hon tydligen hoppat på en annan buss och försvunnit. Fick iaf ett brev där min anmälan mot killen fanns med, samt att ytterligare vittnen bekräftat händelseförloppet. Fyra månader senare kommer brevet där "Förundersökning nedlägges - Brott kan ej styrkas". Om inte en svullen läpp och minst två (spiknyktra) utomstående vittnen räcker för att styrka att ett brott begåtts, och kan vara värt att undersökas, så vet inte jag vad som krävs. Men men, det är väl så det är nuförtiden.

Själv så är jag iofs rätt nöjd över huvud taget eftersom jag fick bort killen ifrån tjejen. Men visst hade jag gärna sett någon rättslig påföljd, både jag och vittnena här känner nog som du. "Vad är mitt ord värt?" lixom.



Vad gäller katterna så är det ju ingen fara så länge du håller dig till två. Men att ha 30-40 katter hemma kan å andra sidan uppfattas som konstigt. :)

2009-06-01 @ 15:03:43
Postat av: Katja

Ja, jag förstår att du blir förbannad. Men du gjorde i alla fall så gott du kunde, vad det nu är värt.

Och två små kissar? Gud vad avis jag blir, men Fredrik är superallergisk så för mig är det slut med kissar suck.

2009-06-01 @ 19:26:53
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Sunkan

När du börjar samla på svanar hemma i lägenheten, DÅ tänker jag börja bli bekymrad. ;o)

2009-06-01 @ 22:04:55
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Sanna

Verkligheten är tråkig vad det gäller anmälningar. Själv anmälde jag en kille som skickade bluffakturor till mitt gamla företag och de var så uppenbart bluff att det inte gick att tro något annat. Stängde verkstaden och tog mig till den lilla stationen och anmälde det på eftermiddagen det hade kommit - "brott kan ej styrkas"-brevet dök upp med morgonposten.



Kattungar är söta men jag föredrar hundar. Jag blir orolig för din del när du har fler än 5 och då lovar jag att skicka hjälp till "the crazy catlady"! ;0)

2009-06-03 @ 13:09:14
Postat av: Jenny

Peakie och Sanna det ska enbart bli 2 katter.. Inga fler, de kommer även snöpas fortast kvickt så att det inte riskerar att dimpa ner fler kattungar..



Katja du får komma och hälsa på och gosa lite med katterna sen ;)



Sunkan, du jag gillar inte svanar, de är äckliga och elaka så den risken är mindre än minimal.. :P

2009-06-03 @ 13:58:13
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Nina

Gahhhh, jag blir arg bara jag läser det. Men du gjorde vad du kunde i alla fall.



Det är slut med katter för min del med då även Nicke är super allergisk. Emil pratar redan om när han flyttar hemmifrån och kan skaffa katt, ja med tanke på att han inte ens fyllt 5 så dröjer det ett tag innan hans katt drömmar blir sanna.

2009-06-04 @ 12:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0