Kattnamn

2009-06-03 @ 14:04:47
Tänkte se om mina kära bloggläsare har lite fantasi..

Jag är ute efter 2 kattnamn, de ska "hänga ihop" på något vis eftersom det är syskon jag kommer få. Det ena kommer förhoppningsvis vara en hane och den andra kan vara vad som, nu behöver ju inte kattnamn vara maskulint/feminint direkt..
Jag har haft lite funderingar på bilar typ döpa den ena till Aston Martin och den andra till Porsche, Mercedes eller liknande...
Men jag är tacksam för tips på namn, det ska vara roliga namn och med s i, eller åtminstone sh-ljud eftersom katter lystrar till det.

Min gamla katt hette ju Spiff, från Kalle och Hobbe, Kalle blev ju rymdmannen Spiff i sina fantasier..

Så sammanfattningsvis: fantasifullt, sh-ljud, sammanhängande och gärna en "story" bakom


(andra katter får gärna heta snuttis, tjockis, gullis, tufse etc men inte mina.. :P)

Kommentarer
Postat av: Magda

En utmaning som heter duga! Tyvärr har min förkylningshjärna avstannat så jag ber att få återkomma men Mercedes tyckte jag lät bra :)

2009-06-03 @ 16:07:39
Postat av: Sanna

Jag rekommenderar en titt i kylskåpet. Hade en katt för flera år sedan som prackades på mig. Kunde inte komma på något alls men efter mycket tjat från folk öppnade jag kylskåpet och det första min blick föll på var en burk Kesella - klart!



Jag är verkligen världen sämsta på att komma på djurnamn men kommer jag på något så skickar jag över det

2009-06-04 @ 00:38:27
Postat av: Nina

Hahaha Kesella och Keso, klockrent!



Sixten och Blixten



Signe och Sune



Felix och Findus



Nä, skjut mig någon för min dåliga fantasi.

2009-06-04 @ 12:53:46
Postat av: Allteftersom

Namn efter bilar... med s-ljud. Bilnamn som Seat och Mazda går bort tycker jag, men varför inte Lotus och Lanica? Kanske.



2009-06-05 @ 02:33:29
URL: http://allteftersom.blogspot.com
Postat av: Mamma

Bra ge dem racerbil´s namn, Då blir det säkert soffliggare. Se bara till att de inte ligger i diskho eller badar i toan.

Kram

2009-06-05 @ 20:35:17
Postat av: Sunkan

Taikon & Taikümer



Inte för att det stämmer in på dina urvalskriterier, utan för att det skulle vara så vansinnigt kul att se dig stå på balkongen och ropa på kissarna...



;o)

2009-06-06 @ 17:41:41
URL: http://www.sha70.se
Postat av: Jenny

Magda hör jag inte av din inom 8 veckor så hojtar jag till ;)



Sanna/Nina hmm keso och kesella var rätt roliga namn faktiskt, de läggs till i listan..



Allteftersom uttalas inte Lanica som [lanika]?? fast lotus känns mer som en blomma än bil i min värld.



Mamma tror du på allvar att JAG skulle få 2 soffpotäter till katter? allvarligt? mohahahahaaa!!!



Sunkan asg tack men nej tack..

2009-06-06 @ 23:18:44
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Allteftersom

Oj. Lancia ska det ju vara. Blev visst lite fel där. Lancia... inte Lanica. Men visst... det kanske finns bättre namn på två kissar.

2009-06-07 @ 01:10:06
URL: http://allteftersom.blogspot.com
Postat av: Magda

Haha... Sunkans namnförslag är ju klockrena! ;)



2009-06-08 @ 14:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0