Sommar

2009-06-06 @ 23:30:46
äntligen har sommarschemat spikats..

så nu vet jag att jag kommer jobba arslet av mig hela jävla sommaren.. Mitt hopp om att vi skulle få tillbaka lite frivecka grusades rejält, istället lade man till en extra dag den veckan varannan runda.. så var 12e vecka ska jag jobba 3 dagar i friveckan istället för 2..

Undrar varför man envisas med att kalla det för frivecka? Nu börjar det närma sig ett år sen man hade en riktig frivecka, men hoppet är  ju det sista som dör sägs det..

Semester ska jag faktiskt ha, men inte förrän mot slutet av augusti.. Det kändes väldigt smart när jag lämnade in semesteransökan i vintras för då var jag inte alls jobbtrött med tanke på att jag faktiskt hade lite ledigt i januari, nu däremot så kan jag stånga huvudet blodigt var gång jag tänker på hur lååååång tid det är kvar till semestern börjar och med tanke på hur få dagar med sammanhängande ledighet vi har i sommarschemat så lär jag sova en vecka när semestern väl ankommer, inte kommer jag heller ha möjlighet att göra ens en liten kortresa i sommar heller. Svårt att få in en långweekend till exempel om man inte är ledig mer än 2 dagar på raken.. Ok vi har en 5 dagars ledighet men det blir som alltid, det är då man ska hinna med sånt man inte orkar under jobbdagarna..

S och jag ska åka ned till Vadstena en sväng efter midsommar iaf, vi slutar sent på tisdagen och lånar S's morsas bil och drar på en gång, rätt skönt att köra på natten då det är mindre trafik ute och vi ska stanna till torsdag kväll och kör även då hemåt på natten.Sen blir det nattpass på fredagen.  Detta gör att vi är i stan/byn på onsdagen och kan njuta av nostalgikvällen vid slottet, så fan ta vädergudarna om det är dåligt väder, för jag vill se massa fina mc och bilar..
Ska även hinna visa S byn eftersom hon aldrig varit där, hon har ju träffat pärona en sväng när de hämtade oss på Skavsta efter Sicilienresan men det var ju ingen lång stund.. Nu gäller det för pärona att fixa en bädd till S också för vi vägrar dela säng =) även om bäddsoffan är stor nog för det.. Någon måtta på vår vänskap får det ju vara.. :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det går säkert bra. Jag har alla spindlar kopplade och dresserade. Så de kommer inte såå långt. Skönt att du hinner hem överhuvudtaget i sommar.

2009-06-07 @ 16:12:18
Postat av: Sussie

J: Vadstena rules!

Mamma M: tur att era spindlar var dresserade, jag såg inte en rackare inomhus på hela tiden!

2009-07-05 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0