Dagens agenda

2009-03-07 @ 12:02:01
idag ska jag åka och titta på en lägenhet, en trea som kostar samma peng som min nuvarande tvåa.

så om jag gillar den och ingen av de 35 som ligger före i kön gör det så kanske jag får flytta om ett tag :D

har även lyckats fixa skjuts dit vilket är en lycka då det ligger på andra sidan stan sett från var jag bor nu och att det skulle tagit mig 1h 20 min att åka kommunalt.  Tur man har bekanta att utnyttja ibland =) roliga är att denne bekant har jag faktiskt bara träffat en enda gång tidigare, fast vi har gemensamma vänner så det ska nog gå bra. Nu var personen så korkad att erbjuda sig att skjutsa mig och jag är ju inte dum så självklart sa jag ja. Får väl bjuda på en kopp kaffe någonstans också som tack för hjälpen.
Ska ta med mig kameran har jag tänkt så att jag kan ta lite kort så att jag även i lugn och ro kan titta här hemma sen, för jag känner mig själv väl nog för att veta att när jag kommer dit så åker de rosafärgade glasögonen på och allt jag kommer minnas efteråt är de bra sakerna och jag kommer totalt missat de dåliga. Sist jag kollade på lght hade jag med mig Moa som tur var, för jag såg aldrig den stora sprickan i taket i köket ändå stod jag och glodde runt där inne i en kvart, men Moa såg.. =)

i övrigt händer det inte mycket just nu, inga grandiosa planer på några veckor men sen tjorvar det till sig med början i slutet av mars, då ska det bli kryssning sen är det Jeff Dunham och direkt på det fyller syrran 40.
Vad sjutton ska man handla till en blivande 40-åring? någon som har lite tips? Enda hon själv kläckt ur sig är att hon vill ha en kamera, ska man köpa en i 40 års present så borde det ju vara en rejäl sak kan man tycka men då hon har 2 barn som inte direkt förstått det där med att vara försiktig med saker så tycker jag att syrran borde ha en någon billigare kamera som man inte kommer gråta blod över den dagen den åker i backen (för det kommer den göra) dilemma dilemma...

Kommentarer
Postat av: Agipman

Jasså, du har en tvåa men vill ha en trea.



En annan har ju precis fått det. Dvs: jag har en Ps2:a, ville ha en Ps3:a... och NU så har jag det. Yeah.



Ville bara säga det. Nu ska jag spela Killzone2.

Tjo-hej.

2009-03-08 @ 15:09:49
Postat av: Katja

Hur går det med lägenheten?



Shit vad skönt det ska bli att komma "hem". Jaja, inte riktigt hem, men tillräckligt nära. För att inte tala om hur skönt det ska bli att känna platt mark under fötterna igen. Då får det väl ändå vara dags med en liten halvkryss åt vårt håll ;-)

Kramar

2009-03-09 @ 22:26:23
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0