Sommartid

2009-03-30 @ 09:19:17
Har inte skrivit på några dagar då jag varit helt slut, jag är definitivt inte konstruerad för att klara av tidiga mornar.
I helgen var det värre än någonsin. I lördags började jag jobba 06.30 på morgonen och jag lyckades få till ca 4 h sömn och höll mig någorlunda pigg på förmiddagen. Sen kom lunchen och efter det så hamnade Jenny i svårartad paltkoma, bokstäverna och siffrorna på datorn hoppade runt så att jag inte kunde läsa, ögonlocken skymde sikten till och från och ett lätt illamående satt i halsen dock inte pga maten utan pga tröttheten.. Har nog aldrig varit så nära att faktiskt somna i stolen på jobbet....
Satt även längst fram i "gropen" och där är det vaaaarmt, vilket även det bidrog rejält till att sömnen bara var en blinkning borta..
Kom hem från jobbet vid 16 snåret och däckade totalt på soffan, 2.5h senare vaknade man med nackspärr och sovande extremiteter... yaaay

Klockan 20.30 låg jag i sängen med en bok, slöläste lite innan jag slumrade till.. Då startar grannarna sin fest!! ooh joy...

Efter att ha slumrat till och från i 20 minuters intervaller beroende på val av låtar med lite alternativt myckat bas, så beslutade sig mina grannar för att besöka balkongen för att röka, deras balkong ligger snett ovanför mitt öppna sovrumsfönster...  Efter att de stojat och stimmat längre tid än det tar att röka en cigg så fick jag nog, liggandes i sängen så vrålade jag: Snälla, kan ni vara TYYYYYYYYYYYYSTA!!!!!

det blir knäpptyst i 5 sekunder innan man hör någon säga: Tror ni det är oss dom skrek åt????

Varpå jag tappade fattningen helt och vrålade: JAAAAAAAAAAA det är ni jag menar!!! Min klocka ringer om 4h och jag måste SOOOOOOOOVA!!!!!!!! SÅ snälla HÅÅÅÅÅLL KÄÄÄÄÄÄÄFTEN och SÄÄÄÄÄNK volymen!!

Efter det fick jag faktiskt sova lite... =)
Tog även lite hämnd på morgonkvisten.. klockan 04.45 när mina grannar sov som bäst så "råkade" jag slå igen badrumsdörren med en skräll så deras "lilla" grand danois  vaknade med ett ryck och började storskälla.. hehehehe

Just ja jag fick ju per automatik en timme mindre natt att sova på också då man skulle ställa om klockhelvetet.... Behöver jag tillägga att jag jobbade natt i höstas då man fick lägga till en timme?? jag har alltså haft största möjliga negativa påverkan av vinter/sommartid senaste året..

Nå livet har inte helt varit skit senaste tiden, i torsdags var jag hos frillan och fixade håret  och har nu tjusiga slingor i koppar/brons toner i mitt mörka (mörkt ända in till roten) hår.. Me like!
Sen shoppade jag lite också, blev en ny snygg skjorta med fin vårfärg i grönt/turkost, en supergullig plattång som passar mitt kortare hår bättre än den andra klumpen jag har samt lite annat smått o gott.

Jag gillar de där butikerna som när man handlar något så skickar de med små prover.. Beslutade mig för att slå på stort vad gällde foundation då jag märkt att de billigare alternativen funkar uselt på mig(svårt att hitta rätt nyans, samt att det ligger som en hinna OVANPÅ huden istället för att fint sjunka in och ge sånt där fint glow man ser på reklamen), hamnade på Åhléns och införskaffade mig en dyyyr foundation som hittills funkar som en smäck och på köpet fick jag prov på en parfym som jag nu måste köpa för den luktar så jäkla gott, sen fick jag även ögoncreme och hudcreme för de begynnande rynkor...
Hmmm vet inte om affärsbiträdet menade något med det, för jag har inte en enda rynka, jag har ju fyllt ut dom med fett...  Men men jag kallar det förebyggande arbete och smetar på crémerna och de känns jäkligt bra iaf.. =)

Nu ska jag göra mig klar då jag ska bli upphämtad av Jens o Rickard, vi ska till mediamarkt och jag ska kolla födelsedagspresent till syrran.. Sen blir det volleyboll på jobbet följt av kvällspass...


Imorgon är det kryssning!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det finns inget bättre än att hämnas på bakfulla grannar dagen efter. Jag hade en gång i tiden ett ostämt piano. Det är en höjdare att börja öva skalor kl 09 när grannarna slutade festa 04:30 evil grin



2009-03-30 @ 16:16:30
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0